Secret Sales blaast V&D nieuw leven in met overname

Secret Sales blaast V&D nieuw leven in met overname

09-07-2025 (09:36) - Economisch

Secret Sales, Europa’s snelst groeiende e-commerce marktplaats voor afgeprijsde mode en beauty, kondigt vandaag de overname aan van V&D (Vroom & Dreesmann) en To Be Dressed. Deze strategische stap versterkt de positie van het bedrijf in de Benelux en versnelt de pan-Europese groei.

De overname van V&D betekent meer dan alleen een zakelijke uitbreiding. Met deze strategische beslissing blaast Secret Sales V&D nieuw leven in. Secret Sales is trots om mee te bouwen aan het volgende hoofdstuk van V&D – met respect voor de geschiedenis, en met als doel het merk te positioneren als de meest inspirerende, relevante en gekende modebestemming in de Benelux.

Een nieuw tijdperk voor V&D

Dankzij het internationale platform van Secret Sales krijgt V&D directe toegang tot een productvoorraad van miljarden euro’s en meer dan 4.500 van ’s werelds beste mode- en beautymerken. Hiermee ontwikkelt V&D zich tot een toonaangevende marktplaats voor afgeprijsde mode in de Benelux, met een groot assortiment, naadloze service en een lokale winkelervaring die zowel vertrouwd als vernieuwend aanvoelt.

Met deze overname wordt ook To Be Dressed, een populair modeplatform met sterke aanwezigheid bij jonge, stijlvolle shoppers, onderdeel van de Secret Sales-familie. Samen bieden V&D en To Be Dressed consumenten een grotere en betere winkelervaring met meer merken, grotere collecties, meer lokale assortimentskeuzes en een snellere, eenvoudigere shopervaring.

Versterkt door Secret Sales

Onder het eigenaarschap van Secret Sales behouden beide merken hun unieke identiteit en essentie. Alleen worden ze nu versterkt door de geavanceerde technologie, operationele efficiëntie en het uitgebreide productaanbod van Secret Sales.

"V&D is niet zomaar een merk, het heeft een speciale plek in het leven van mensen, met herinneringen en waarden die generaties overstijgen. Dit is een unieke kans om V&D te laten evolueren naar iets nieuws, terwijl we trouw blijven aan alles wat mensen eraan waarderen", zegt Chris Griffin, CEO van Secret Sales. “We zien de kans om voort te bouwen op het ongelooflijke erfgoed en om het merk te vestigen als de moderne, toonaangevende modebestemming van de Benelux. We zijn ook enthousiast om To Be Dressed te verwelkomen bij ons groeiend Europese e-commerce platform. Samen zullen deze merken een belangrijke rol spelen in de volgende fase van onze ontwikkeling.”

Jonathan Kahn, partner bij Cool Investments en voormalig eigenaar van V&D, voegt toe: "We hebben het merk V&D tien jaar geleden gekocht en succesvol ontwikkeld tot een volledig online bedrijf. Deze verkoop aan Secret Sales is het begin van een spannend nieuw hoofdstuk. Met hun schaal, platform en ambitie is V&D nu perfect gepositioneerd om verder te groeien en om een vertrouwde bestemming te worden voor het grotere publiek."

De overname, begeleid door Sellside Partners, is een van de grootste in de geschiedenis van Secret Sales. Met de toevoeging van V&D en To Be Dressed is Secret Sales nu actief in 7 Europese markten. Het biedt meer dan één miljoen unieke producten aan, ondersteunt 17 miljoen geregistreerde gebruikers en werkt samen met 4.815 premium partnermerken.

Een nieuwe start

V&D ging in 2015 failliet, maar maakte in 2018 een digitale comeback. Ondernemers Roland Kahn, Jacco Scheffers en Ronald van Zetten namen de rechten op de merknamen over en gingen toen met de opgefritse online formule van het warenhuis van start. 

Het faillissement van V&D werd pas vorig jaar afgerond met een restschuld van 33 miljoen.


Bureaus

Media

Marketing