Apadmi versterkt positie in Nederland met overname Pinch

Apadmi versterkt positie in Nederland met overname Pinch

08-07-2025 (10:51) - Economisch

Apadmi heeft de Amsterdamse mobile agency Pinch overgenomen. Met deze strategische stap versterkt het Europees digital product consultancybureau zijn positie op de Nederlandse markt aanzienlijk. Het bedrijf nu ruim 450 mobiele specialisten, verspreid over vijf kantoren in Europa, waarvan 70 experts in Nederland actief zijn op het gebied van ontwerp, ontwikkeling en product.

Het van oorsprong Britse Apadmi betreedde de Nederlandse markt in 2022 met de overname van The Mobile Company en nam in januari van dit jaar het Poolse Droids on Roids over. Tot het klantenbestand van Apadmi behoren onder andere ABN Amro, BBC, Domino’s, NHS, Intratuin en Vodafone.

Het in 2010 opgerichte Pinch heeft door de jaren heen ook een sterke positie als mobiele specialist verworven, specifiek in de Benelux. Het bedrijf werkt onder andere voor DPG Media, Qmusic, NRC, en Albert Heijn, en staat bekend om zijn impactvolle apps in de media-, mobiliteits- en retailsector.

Perfecte fit

Garry Partington, CEO van Apadmi, is enthousiast over deze volgende stap in de groeifase van het bedrijf. "Het is een briljante match die voortbouwt op onze unieke combinatie van mobiele engineering en digitale product expertise, en ons bovendien een sterke positie geeft in nieuwe sectoren", aldus Partington.

Managing Director van Pinch Tim Klein Haneveld beaamt de goede fit tussen de twee partijen: "Pinch en Apadmi passen super bij elkaar, met name vanwege onze complementaire expertises en gezamenlijke ambities. We kijken ernaar uit om voort te bouwen op wat we al hebben bereikt de afgelopen jaren, en onze diensten naar een nóg hoger niveau tillen als onderdeel van een grotere groep. Voor zowel onze klanten, als onze mensen."

Versterking om de hoek

Pinch blijft met het voltallige team opereren vanuit Amsterdam, waar het op termijn zal integreren met het bestaande Nederlandse Apadmi team. Reorganisaties zijn niet aan de orde.

De overname werd getrokken door Jasper van de Luijtgaarden, Director M&A bij Apadmi. "Het sterke momentum dat we in korte tijd hebben opgebouwd door organische groei en strategische acquisities is fantastisch. En om een bedrijf te vinden met zo eenzelfde expertise, maar in een nieuwe sector als media, om de hoek bij ons in Amsterdam, is ontzettend gaaf."

 


Bureaus

Media

Marketing