Essent op 1 bij online consument

28-05-2014 (08:06) - Marketing

Wanneer de consument zich gaat oriënteren op een energiecontract, komt hij het vaakst uit bij Essent.nl. Als tweede in de ranglijst eindigt Nuon.nl en op de derde plaats staat Eneco.nl, zo blijkt uit onderzoek van WUA! onder 300 respondenten.
 
72% van de respondenten wist Essent.nl te vinden in hun online oriëntatie. Een goede score, maar niet de hoogste. Nuon.nl werd door 75% van de respondenten gevonden. Dat Essent.nl toch bovenaan is geëindigd, komt doordat ze het hoogste voorkeurspercentage heeft. 20% van de respondenten wijst de aanbieder als favoriet aan, tegenover 9% van de respondenten die de voorkeur geeft aan Nuon.nl.
 
Greenchoice.nl is een geliefde partij, blijkt uit het onderzoek van WUA!. De aanbieder die inzet op  groene energie heeft met 48% het hoogste conversiepercentage van alle aanbieders. Ter vergelijking: Eneco.nl heeft een conversiepercentage van 30% en Essent.nl een conversiepercentage van 28%.
 

 


Bureaus

Media

Economisch