Fast fashion domineert influencermarketing op Instagram

22-02-2023 (13:20) - Marketing

Het Spaanse ZARA werd in 2022, naast Instagram zelf, het meeste getagd in influencer marketing op de Instagram app, op de tweede plek komt de Chinese online winkel Shein.

ZARA werd in totaal door 66.400 influencers getagd, Shein door 57.200. 

Fashion en tech

Uit de lijst met tien merken die in 2022 het meest zichtbaar waren op Instagram, blijkt dat kleding- en tech-merken het meeste getagd worden. Instagram blijft het populairste met 85.500 tags van verschillende influencers. Ook H&M en Nike staan hoog in de lijst. Amazon en Spotify zijn tech-bedrijven die het goed doen bij influencers.
 

Beeld: De tien bedrijven met de meeste tags door influencers in 2022. Bron: Safebettingsites.com

 


https://www.safebettingsites.com/2023/02/21/zara-most-popular-brand-on-instagram-with-mentions-from-664k-influencers/

Bureaus

Media

Economisch