First Energy Gum van Mark Tuitert en Thomas van der Vlugt maakt overstap van online naar retail

01-06-2023 (07:00) - Marketing

First Energy Gum, een suikervrije kauwgom met cafeïne, ontwikkeld door Olympisch kampioen Mark Tuitert en YouTube-ster Thomas van der Vlugt, is met twee nieuwe producten verkrijgbaar in het sportvoedingschap van 628 filialen van Albert Heijn in Nederland en België.

De kauwgom bevat 40mg cafeïne per gum en is verkrijgbaar in de smaken Red Mint en Blue Mint. 

Nieuwe smaken

Mark Tuitert, Olympisch kampioen schaatsen, runt First Energy Gum vanaf 2017 samen met zijn compagnons, waaronder Thomas van der Vlugt. Mark: “De afgelopen vijf jaar hebben we veel geleerd. De feedback die we vooral kregen is dat het echt werkt, maar men vond de gum ook vrij groot en heftig van smaak. Veel mensen haakte daarop af. Daarom hebben we veel tijd gestoken in de ontwikkeling van twee nieuwe producten in de smaken ‘Red Mint en Blue Mint’. We hebben ons merk online gebouwd met een vaste klantenbasis, maar hebben altijd de ambitie gehad om overal verkrijgbaar te zijn. Daarom is deze lancering bij Albert Heijn een mooie kans die we met beide handen aangrijpen”.

Thomas van der Vlugt, mede-eigenaar en onder andere bekend van zijn YouTube-kanaal StukTV: "Ik hoop vooral dat jongvolwassenen de overstap naar onze energy gum gaan maken als een uniek en beter alternatief voor energiedrankjes of pre-workouts. We zijn verheugd om samen te werken met Albert Heijn, een geweldige partner die ons helpt deze boodschap bij een groter publiek te krijgen."


Bureaus

Media

Economisch