fonQ.nl onderzoekt barbecueënd Nederland
26-06-2014 (07:54) - Marketing
Barbecueën wordt steeds meer een lifestyle waar we graag geld aan uitgeven. Gemiddeld zijn we bereid 169,57 euro aan een nieuwe barbecue te besteden.
Ook is de verkoop van luxe buitenkeukens verdubbeld en koopt de Nederlander ruim de helft meer barbecue-accessoires dan vorig jaar. Dat blijkt uit verkoopgegevens en een onderzoek van webwarenhuis fonQ.nl naar het gebruik van barbecues dat onder 962 Nederlanders is uitgevoerd.
De Nederlander pakt het barbecueën steeds professioneler aan. Er blijkt meer behoefte te zijn aan barbecue-accessoires; webwarenhuis fonQ.nl ziet een stijging van ruim 50 procent in de verkoop hiervan ten opzichte van 2013. Ook de verdubbeling in de verkoop van grote buitenkeukens duidt erop dat barbecueën een lifestyle is geworden waar we geld voor over hebben.
Ook het aantal keer dat jaarlijks gebarbecued wordt, wijst op een lifestyle. Gemiddeld steken we 14 keer per jaar de barbecue aan en ruim driekwart van de Nederlanders is in het bezit van een barbecue. Een kwart heeft zelfs twee of meer barbecues.