Grotere tevredenheid over zorgverzekeraars
09-05-2014 (07:58) - Marketing
Consumenten zijn dit jaar over het algemeen meer tevreden over hun zorgverzekeraar. De klanttevredenheid over de premies van de meeste zorgverzekeraars is toegenomen.
De houding van consumenten ten opzichte van de zorgverzekeraar wordt voor een groot deel bepaald door de manier waarop zij in het leven staan. Dit blijkt uit de KlantenMonitor Zorgverzekeringen 2014 van onderzoeksbureau MarketResponse en Jan M. de Mos Consultancy.
Dit jaar is de tevredenheid over de dienstverlening gemiddeld toegenomen. Vooral het afhandelen van declaraties speelt hierin een belangrijke rol. Steeds meer verzekeraars bieden hier voor online mogelijkheden. Deze worden zeer gewaardeerd door klanten.
De daling van de premie voor de basisverzekering, die de meeste verzekeraars hebben doorgevoerd in het najaar, leidt bij vrijwel alle verzekeraars tot een betere beoordeling van de prijs. Uit het onderzoek blijkt ook dat klanten van een groot deel van de zorgverzekeraars veel waarde hechten aan de vrije keuze van zorgverleners. Veel zorgverzekeraars spelen hier dan ook op in met hun polisvoorwaarden.