HAK lanceert plantaardige Protein Bowls

HAK lanceert plantaardige Protein Bowls

19-11-2024 (12:56) - Marketing

Eiwitrijke voeding is in opmars, maar het plantaardige aanbod is daarin nog beperkt. Daarom lanceert HAK een range Protein Bowls: voedzame ready to (h)eat eenpersoonsmaaltijden met maar liefst 35 gram plantaardige eiwitten per zak. Met deze nieuwe productlijn wil HAK consumenten helpen om op gemakkelijke en smaakvolle wijze meer plantaardige eiwitten te eten.

De HAK Protein Bowls verschijnen in vier varianten: jackfruit rendang met orzo, Mexicaans gekruide chili met quinoa, linzencurry met couscous en kikkererwten tajine met couscous. De handzame stazak bevat een volwaardige maaltijd met naast peulvruchten als eiwitbron ook groenten en koolhydraten.

Kans voor de veelzijdige peulvrucht

Met name onder sporters en bewuste consumenten wint eiwitrijk voedsel al langere tijd aan populariteit. Eiwitten zijn onderdeel van een gezond voedingspatroon; ze zijn perfect voor de spieropbouw en het spierherstel na het sporten. En dankzij hun eigenschappen zijn peulvruchten een ideaal plantaardig alternatief wanneer je vlees en zuivel een keer wil laten staan. Bovendien sluiten de Protein Bowls naadloos aan op de missie van HAK om mensen te helpen meer groenten en peulvruchten te eten - en meer eiwitten uit plantaardige producten te halen.

Karin Pepping, Innovatie Manager bij HAK: “De Protein Bowls bieden een uitkomst als je weinig tijd hebt om te koken, maar toch een lekkere, eiwitrijke maaltijd wil eten die 100% natuurlijk is. Peulvruchten als bonen, kikkererwten en linzen passen perfect in eigentijdse gerechten - zoals we met de Protein Bowls laten zien. Bovendien bevat elke maaltijd 35 gram plantaardige eiwitten. Daarmee zijn ze gelijkwaardig aan dierlijke alternatieven en ook nog eens betaalbaar, goed voor je gezondheid én de planeet.”

Cross-media campagne

Om de Protein Bowls in the picture te krijgen bij de bewuste consument, start HAK vanaf begin 2025 met een cross-mediale campagne. Hierbij gaat HAK onder andere een samenwerking aan met Basic-Fit Retail Media. Zo zijn de producten tijdelijk verkrijgbaar bij geselecteerde Basic-Fit locaties, verschijnen er advertenties op de DOOH schermen in de sportscholen en maak je bij de aanschaf van de Protein Bowls kans op een Basic-Fit Starterskit inclusief een maand lidmaatschap. Ook gaat HAK via online kanalen en out-of-home adverteren, winacties doen op TikTok en samenwerken met diverse influencers. 

HAK Protein Bowls zijn vanaf nu al verkrijgbaar bij Jumbo, PLUS en Nettorama. In 2025 volgen meer retailers.

Beeld: Hak
 


Bureaus

Media

Economisch