Hamsterweken zorgen voor lege schappen
01-09-2009 (00:00) - Marketing
Albert Heijn wordt geconfronteerd met lege schappen van een serieus aantal Hamsteraanbiedingen. Om te voorkomen dat klanten ontevreden de winkel uitlopen zet de marktleider vergelijkbare producten in als een actieproduct niet meer aanwezig is.
Ook kunnen klanten een reclamecheque meekrijgen, zodat ze op een later moment van de ‘2e gratis’-aanbieding kunnen profiteren. Afgelopen zaterdag adverteerde Albert Heijn om de vervangingsoperatie te melden. Volgens Albert Heijn hebben de Hamsterweken afgelopen week voor een nog grotere toestroom van klanten gezorgd dan in de eerste week.
AH meldde tijdens de eerste Hamsterweek dat er 500.000 klanten meer in de ruim 800 winkels kwamen dan doorgaans. Afgelopen week lag dat aantal van maandag tot en met donderdag nog eens 150.000 hoger. Onder meer DubbelFriss was zaterdag moeilijk meer verkrijgbaar, zodat de keten AH Frisse Fruitdrank inzette als vervanger.