Heineken introduceert Heineken Silver in Nederland

07-03-2022 (16:27) - Marketing

Heineken lanceert Heineken Silver, een extra verfrissend bier met een subtiele afdronk.  Heineken Silver heeft een lage bitterheid en iets minder alcohol. Naast Heineken Original en Heineken 0.0 is dit het derde bier onder het moedermerk van de brouwer in Nederland.
 
“Heineken is al decennialang het meest gedronken bier van Nederland, daar zijn we heel trots op. Tegelijkertijd blijven we ontdekken en innoveren. We leren nog elke dag en volgen de veranderende smaakvoorkeuren van de verschillende generaties op de voet. Op dit moment is er een grote groep consumenten, waaronder de twintigers, op zoek naar een extra verfrissend en toegankelijk bier. Binnen ons portfolio zagen wij daar nog ruimte voor. Daarom breiden we uit met Heineken Silver, voor de momenten dat je op zoek bent naar extra verfrissing. Of dat nu thuis is, op het terras of op een festival”, vertelt Els Dijkhuizen, marketing directeur Heineken.
 

Introductie in supermarkt, online, horeca en festivals

Vanaf deze week is Heineken Silver verkrijgbaar in de supermarkt in een volwaardig portfolio. Het nieuwe bier komt in 6-pack en 12-pack fles, 24-vaks krat en 6-pack sleek can, een slankere versie van het reguliere 33cl-blik. Vanaf vandaag is Heineken Silver verkrijgbaar bij Jumbo, volgende week is het ook  beschikbaar bij Albert Heijn. In de loop van de komende weken volgen ook de andere supermarkten. Daarnaast is het bier ook beschikbaar bij grote flitsbezorgers als Gorillas, Zapp en Flink. Heineken Silver wordt vanaf eind maart geschonken op tap, blik en fles in de horeca, op eventlocaties en festivals in heel Nederland. Heineken Silver gaat onder meer de samenwerking aan met het vorige week aangekondigde Sensation op 2 juli 2022 in de Johan Cruijff ArenA.

 


Bureaus

Media

Economisch