Heineken Silver brengt metaverse tot leven in fygital experience
08-04-2022 (10:47) - Marketing
Op donderdag 7 april is Heineken Silver officieel gelanceerd in de ‘SilverVerse’ in Amaze Amsterdam. Deze experience, waarbij de metaverse tot leven kwam in het echt, was het startschot voor een zomer vol Heineken Silver feesten.
Het biermerk lanceerde eerder een paar weken geleden namelijk een virtuele brouwerij in Decentraland. Daarmee liet de brouwer de wereld voor het eerst kennismaken met Heineken Silver. Els Dijkhuizen, Marketing Directeur Heineken: “Op onze Heineken Silver launch party is het thema SilverVerse. Het is een knipoog naar het feit dat de metaverse misschien wel de toekomst is, waar je kan dansen en zelfs een pixelachtige Silver kan ‘proeven’. Maar dat je sommige momenten én zeker het drinken van een verfrissend biertje met je vrienden het beste in de echte wereld kunt beleven. Dat is ook waar wij voor staan, verfrissen en mensen samenbrengen.”
Extra fresh for real
Alle feestgangers hebben in de Heineken SilverVerse kunnen ervaren hoe het is om in de metaverse te feesten. Het echte dansen gebeurde bij de Silverstage, waar DJ’s het feest lieten losbarsten en Heineken Silver voor het eerst geproefd kon worden. “Samen met de ID&T Group hebben we de elementen uit de metaverse naar het echte leven gebracht. In lijn met de look and feel van de virtuele brouwerij is het decor van de Heineken Silververse geblokt en gepixeld, met als eyecatchers de bar en DJ booth, ontworpen door de Spaanse artiest J.Demsky. Na afloop kregen bezoekers For Real Tokens (FRT's) mee, unieke art pieces waarmee we opnieuw met een knipoog inspeelden op de NFT-cultuur. Het is een blijvende herinnering aan de momenten die je samen beleeft”, aldus Dijkhuizen.