ING blijft hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal

23-03-2022 (11:07) - Marketing

De KNVB en ING hebben hun samenwerkingsovereenkomst verlengd tot en met 2028. Daarmee blijft ING ook de komende jaren hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal, van de OranjeLeeuwinnen tot de jongste welpen. De samenwerking tussen de KNVB en ING bestaat al meer dan vijfentwintig jaar en daarmee is de bank één van langstlopende sponsoren van de voetbalbond.
 
In die jaren toonde ING zich een partner van het hele Nederlandse voetbal en leverde de bank onder andere een bijdrage aan de populariteit van het vrouwenvoetbal, helpt het 550 amateurverenigingen vooruit en is met steun van ING het welpenvoetbal en het G-voetbal opgebouwd. De komende jaren trekken ING en KNVB samen op om een verdere groei van het meiden- en vrouwenvoetbal te realiseren en blijft ING amateurverenigingen ondersteunen. Op die manier hoopt ING dat iedereen overal in Nederland kan blijven genieten van zijn sport. 
 
“Voetbal verbindt in Nederland 1,2 miljoen voetballers en nog veel meer voetballiefhebbers. De KNVB heeft als doelstelling dat iedereen op elk niveau een leven lang kan genieten van het voetbal. Iedereen is welkom en mag meedoen en meegenieten, van jong tot oud en van recreanten tot de wereldtop. Hierbij steunt ING ons en het Nederlandse voetbal al ruim 25 jaar. Wij zijn heel trots op zo’n trouwe en gecommitteerde partner en kijken uit naar onze verlengde samenwerking de komende jaren”, aldus Just Spee, bondsvoorzitter KNVB.
 
Ruud van Dusschoten, CEO van ING in Nederland: “We blijven hoofdsponsor van de KNVB, omdat voetbal een onmisbare rol speelt in onze samenleving. Voetbal is voor iedereen. In de komende jaren willen we ons ervoor blijven inzetten dat het voetbalveld voor iedereen toegankelijk is en blijft. In 2020 hebben we met de KNVB de ambitie uitgesproken om het meiden- en vrouwenvoetbal nog meer te integreren in de voetbalwereld. Met als gezamenlijk doel een groei van 25% naar 200.000 vrouwelijke KNVB-leden en 25% meer vrouwelijk kader bij amateurclubs. We blijven ons volop inzetten om die doelstellingen te behalen. Afgelopen jaar zijn we bijvoorbeeld met zestig nieuwe voetbalverenigingen de samenwerking aangegaan om het meiden- en vrouwenvoetbal verder te ontwikkelen.”
 
Aan de basis van het Nederlandse voetbal staan de amateurverenigingen. ING steunt het amateurvoetbal al jaren als sponsor van tenminste 550 verenigingen. ING adviseert amateurclubs hoe zij hun vereniging gezond kunnen houden, ook na de corona-tijd. Van Dusschoten: “De gevolgen van de pandemie raken ook het voetbal. Verenigingen hadden het erg zwaar met, en dan weer zonder wedstrijden, trainingen, publiek etc.. En er waren lange perioden zonder inkomsten uit de kantine en andere verenigingsactiviteiten. We willen in de komende tijd samen met de verenigingen bouwen aan wat er nodig is om de clubs nu en in de toekomst gezond te houden.”
 
Om de contractverlenging te vieren creëerde beeldend kunstenaar Marloes Vreeswijk op verzoek van ING en KNVB een kunstwerk van hesjes, omdat het bekende ING-hesje al meer dan 25 jaar kleur geeft aan het Nederlandse voetbal. Dit kunstwerk is t/m 26 maart op Utrecht Centraal Station te bewonderen. 

Bureaus

Media

Economisch