It takes a team to raise a child

25-05-2023 (10:09) - Marketing

De betekenis van 'familie' is in de loop der tijd sterk veranderd. Van traditionele tweeoudergezinnen tot een ruimere definitie van het woord. Premium kinderwagenmerk Joolz en high fashion streetwear merk Filling Pieces hebben de handen ineengeslagen voor een unieke samenwerking die dit gevoel belichaamt. Onder het motto ‘it takes a team to raise a child’ doorbreken de Amsterdamse merken het idee dat je ouderschap ‘alleen’ doet, terwijl het juist de mensen om je heen zijn die (ook) het verschil maken.

De samenwerking tussen de twee merken komt tot leven in de vorm van een limited edition Joolz Geo³-kinderwagen, geïnspireerd op het iconische Filling Pieces Varsity Jacket. Een echte sportklassieker en geliefd streetwear item dat je herinnert aan de mensen die je bijstaan, wat er ook gebeurt. De merken maken hierin de vergelijking tussen het ouderschap en een sportwedstrijd met hoge inzet, waarbij je volledig vertrouwt op je teamgenoten en hun belangrijke rol erkent.

Een community staat voor eenheid en saamhorigheid. Door middel van deze samenwerking, hopen Joolz en Filling Pieces dit gevoel tot leven te brengen. De lancering van de kinderwagen, die plaatsvindt in de Filling Pieces flagship store in Amsterdam, heeft tevens het doel om mensen samen te brengen en het community-gevoel kracht bij te zetten.

Samen hebben de merken de iconische Joolz Geo3 opnieuw vormgegeven door middel van details, waaronder een co-branded geborduurd kunstleren bumper en stuur, evenals lichtbruine wielen die doen denken aan sneakers. Elke premium kinderwagen is geproduceerd met duurzame stoffen gemaakt van gerecyclede plastic flessen, is versierd met opvallende, met de hand ontworpen patches en wordt geleverd met een bijpassend paar limited Joolz x Filling Pieces babysneakers.

Amsterdamse merken met een missie

Dit project is het resultaat van twee Amsterdamse merken die samenkomen en de kloof tussen families en mode overbruggen. Joolz is een premium kinderwagenmerk dat zich inzet om de volgende generatie ouders sterker te maken. Ouders die vastbesloten zijn om een betere wereld voor hun kinderen te creëren. Door slimme en bewuste producten te creëren helpt het merk ouders om zich in balans en comfortabel te voelen en in controle te blijven over hun eigen leven.

Door samen te werken met Filling Pieces kon een gezinskinderwagen worden gecreëerd die ouders inspireert om hun eigen dream team te vormen. Op deze manier wordt het 'samen sta je sterk'-gedachtegoed ook aan de achterkant geleefd. Getalenteerde teams van ontwerpers in Amsterdam en hoogwaardige productieteams in heel Europa zetten creativiteit, cultuur en design in als hulpmiddel voor positieve verandering, met als doel om een wereld te creëren waar diversiteit gevierd wordt en verschillen ons verenigen. 


Bureaus

Media

Economisch