JOSH V nu ook in Duitsland beschikbaar

22-03-2022 (10:34) - Marketing

Vanwege het succes van fashion en lifestylemerk JOSH V in Nederland breidt JOSH V nu ook uit naar Duitsland. JOSH V is al verkrijgbaar in verschillende Europese landen, waaronder België, Polen en Portugal, en daar is sinds midden januari Duitsland bijgekomen. Voor de Duitse markt heeft JOSH V een nieuwe storeview van de webshop gelanceerd. Sinds de lancering van Spring/Summer’22 kan de consument voor de collecties van JOSH V ook terecht bij retailers in Duitsland.

Voor JOSH V was Duitsland een logische volgende stap. Josh Veldhuizen, CEO en oprichter van JOSH V: "Ik ben ontzettend verheugd dat we naast groei binnen het merk en de collecties ook internationaal verder uitbreiden. Duitsland is een grote markt met veel potentie. We verwachten dat de stijl van de collecties goed zal aanslaan bij de Duitse consument. Daarnaast zijn er veel overeenkomsten wat betreft de seizoenen en de pasvorm, waardoor het voor ons een logische stap was om voor verdere merkuitbreiding te richten op Duitsland."
 

Strategie

Voor de uitbreiding naar en binnen Duitsland kiest het merk voor dezelfde strategie als in Nederland; het marktaandeel vergroten via wholesale-kanalen en daarnaast de markt online betreden met een Duitstalige webshop en crossmediale branding-campagnes waarbij influencermarketing centraal staat. Voor wholesale werkt het merk samen met het agentschap Prins-Juric dat het merk JOSH V verkoopt aan geschikte Partner Stores in Duitsland.
 
Yvette Marcar, Global Sales Director bij JOSH V: "Op onze weg naar de Duitse winkel kijken we naar de beste match. We richten ons op welke Duitse retailer het beste aansluit bij de merkwaarden, stijl en doelgroep van JOSH V en zijn selectief wat betreft de partnerkeuze. Wij geloven in de lange termijn en in focus. Ook zijn we in de basis een social minded merk. Dat zie je niet alleen terug op social media en in onze campagnes, maar ook in de diepe en langdurige relaties met onze retail-partners waarbij een persoonlijke benadering en hoog serviceniveau centraal staan."


Crossmediale marketingstrategie

Voor een impactvolle online introductie van het merk en de Duitse webshop is JOSH V de samenwerking aangegaan met bekende fashion influencers Soulin Omar (174.000 volgers) en Anna-Maria Schimanski (106.000 volgers), die beide goed aansluiten bij de volwassen stijl en de collecties van JOSH V. Daarnaast zijn zij een goede match vanwege hun grote bereik in Duitsland binnen de beoogde doelgroep van JOSH V en het engagement dat zij met hun volgers hebben. In de campagne ‘It’s all me’ laten zij zien hoe je er als moderne vrouw in alle situaties en de verschillende rollen moeiteloos stijlvol uit kan zien met JOSH V.
 
Voor een doeltreffende PR-strategie heeft JOSH V het pr-bureau WelovePR, gevestigd in Hamburg en München, in de arm genomen. Naast alle PR-activiteiten verzorgt dit bureau ook uitleen van samples voor Duitse media en influencers. Ook staat JOSH V later dit jaar, van 7-9 juli, met een stand op de Premium modebeurs in Berlijn.
 

Toekomstige uitbreiding

Naast Duitsland wil JOSH V dit jaar verder gaan uitbreiden naar Frankrijk, Spanje en Scandinavië. Daarnaast kijkt het merk naar de mogelijkheden in het VK, Zwitserland en Oostenrijk. Eerder dit jaar interviewde FONK Josh Veldhuizen nog over duurzaamheid bij het label.

Bureaus

Media

Economisch