Kega zet CHASIN’ op 2nd screen
04-02-2014 (00:00) - Marketing
Swipen door video’s van de nieuwste denim looks op een manshoge videowall, te bedienen via de tablet van de winkelmedewerkers of op je eigen smartphone. CHASIN’ en Kega hebben dat mogelijk gemaakt. In de nieuwe brandstore aan de Amsterdamse Wolvenstraat wil CHASIN’ niet alleen met de collectie inspireren maar ook met de winkel zelf. Eyecatcher is de enorme videowall die je via 2nd screen technologie zelf met een mobile device kunt bedienen.
De nieuwe webshop www.chasin.com is gelijktijdig met de opening van de flagshipstore gelanceerd. Kega realiseerde zowel de webshop als de videowall. ‘Wij zien vaak dat merken in een spagaat komen bij hun online activiteiten: ze willen inspireren, maar ook conversie realiseren. Dat was ook het geval bij CHASIN’. Het was een site die vooral was gericht op merkbeleving, de webshop was van ondergeschikt belang. Dit is nu meer in evenwicht’, vertelt creatief strateeg René Spaanderman van Kega.
Om winkels en webshop optimaal te laten functioneren en van elkaar te laten profiteren, ontwikkelden CHASIN’ en Kega samen een cross-channelstrategie. Naast de webshop inclusief de cross-channel service Click & Collect, de videowall is ook de lost sales app geïmplementeerd in de winkels. Dit betekent het terug dringen van nee-verkopen.
De winkelmedewerkers zijn voorzien van een iPad waarop de voorraad altijd inzichtelijk is. Daarnaast volgt er in 2014 nog de cross-channel oplossing Check & Reserve. Een klant kan dan via de webshop checken of een product in een fysieke winkel op voorraad is, reserveert deze direct en kan deze vervolgens in de winkel van zijn/haar keuze ophalen en afrekenen.
