Kill boring: Michiel Folkers ontwerpt schorten voor plant-based food merk Oumph!
01-11-2021 (10:50) - Marketing
Geïnspireerd door ‘Epic Veggie Eating’ ontwierp Michiel Folkers, bekend van zijn urban contemporary werken, een exclusieve lijn van 30 custom made, gepersonaliseerde schorten waarin Folkers herkenbare en gedurfde stijl perfect matcht met het imago van Oumph!. Waar Oumph dat staat voor ‘Kill boring’ in de plantaardige voedingssector en dart saaie, smakeloze vleesalternatieven de vergetelheid in wil schoppen.
Wat begon als illegale hobby groeide uit tot een groot succes. Met invloeden van klassieke én moderne kunstenaars, combineert de Amsterdamse Michiel Folkers het straatbeeld met portretten en ontwikkelde hij zijn eigen stijl in urban contemporary collage. Folkers verzamelt bruikbaar materiaal van de straten, waar hij met gebruik van verschillende technieken een collage van vormt. Elk werk is hierdoor een directe weerspiegeling van de omgeving en de tijd waarin het is gemaakt. De werken worden afgemaakt met portretten van onder anederen Brigitte Bardot en Kate Moss. Met deze stijl groeide hij binnen korte tijd uit tot een populaire kunstenaar die in diverse New Yorkse en Amsterdamse galerieën exposeert.