Klarna breidt betaalmogelijkheden verder uit in Nederland

11-01-2022 (13:40) - Marketing

Klarna, de wereldwijd toonaangevende dienstverlener op het gebied van bankieren, betalingen en shoppingdiensten, biedt nieuwe en verbeterde betaalmogelijkheden voor Nederlandse consumenten en retailers aan. Consumenten kunnen er voortaan voor kiezen om in drie rentevrije delen of achteraf binnen 30 dagen (voorheen 14 dagen) te betalen, zonder aanvullende kosten of rente. De mogelijkheid om onmiddellijk via Klarna af te rekenen blijft uiteraard ook bestaan.

Deze verbeteringen geven consumenten de nodige flexibiliteit en controle om te bepalen hoe ze hun online aankopen willen afrekenen - bij de checkout, na 30 dagen of in drie delen - , op een manier die het beste bij ze past. In een enquête gaf 63% van de Nederlandse consumenten aan dat ze tijdens het online shoppen op zoek zijn naar rentevrije flexibele betaalmogelijkheden die het toelaten om de kosten over verschillende maanden te spreiden. Retailers kunnen dankzij deze uitbreiding nog meer passende betaalmogelijkheden aan hun klanten aanbieden, wat leidt tot meer tevreden en loyale klanten. Door de betaaltermijn te verdubbelen van 14 naar 30 dagen, hebben consumenten nu een volledige inkomsten-cyclus tussen het moment van aankoop en van de betaling van de factuur.
 

Mollie

Als een van de snelst groeiende betalingsverwerkers binnen Europa, biedt Mollie aan haar klanten de betaalmogelijkheden van Klarna aan. Ken Serdons, Chief Commercial Officer bij Mollie: "Wij hebben 'betaal in drie delen' bij verschillende retailers getest en op basis van de positieve reacties besloten om het nu beschikbaar te stellen aan al onze klanten. De bedrijven met wie wij werken zijn op zoek naar betaalopties die eenvoudig te integreren zijn en waardevol zijn voor hun klanten. Het bieden van flexibele en rentevrije betaaloplossingen zoals het achteraf betalen of betalen in drie delen van Klarna zorgt voor een betere klantervaring - en we zien de vraag van retailers voor dergelijke opties snel toenemen."
 

Momentum

De uitrol van Betaal in 3 delen, de uitbreiding van Betaal later 30 dagen en de recente lancering van de alles-in-één shopping app onderstreept het sterke momentum van Klarna in Nederland. Dit gaat gepaard met een toenemende consumentenvraag naar meer transparante, gemakkelijke en klantvriendelijke betaalopties, en met het feit dat retailers Klarna steeds vaker verkiezen als voorkeurspartner zowel online als in-store. Afgelopen jaar alleen heeft Klarna haar leidende marktpositie versterkt door haar partner bestand van meer dan 40 duizend retailers verder uit te breiden met succesvolle merken als Hunkemöller, Scotch & Soda, Booking.com, HelloFresh, VidaXL, van Haren en Bever.

Vorig jaar heeft Klarna soortgelijke productaanpassingen in Zweden, Finland en Noorwegen doorgevoerd met de ambitie om een nieuwe, duurzamere standaard in de kredietindustrie neer te zetten. Eerste resultaten laten zien dat het aantal facturen met herinneringskosten met meer dan 61% zijn gedaald bij Zweedse consumenten.

Bureaus

Media

Economisch