Koopgedrag (aanstaande) moeders onderzocht

13-06-2013 (08:30) - Marketing

Jaarlijks zijn er 180.000 vrouwen zwanger. Meer dan 85 procent laat dat al vele jaren in een heel vroeg stadium weten aan Sanoma (bekend van JongeGezinnen.nl, Volgens Mama.nl, Ouders van Nu, Kinderen, Kek Mama, Felicitas Zwanger & Baby-box en de Voordeelpas). 
 
Onderzoeksbureau the Choice ondervroeg uit die database ruim 3000 (aanstaande) moeders met kinderen tot 2 jaar over hun oriëntatie- en aankoopgedrag van een 70-tal producten en diensten. Van babyolie tot wasdroger, van hypotheek tot vakantie. 
 
Opvallend is het enthousiasme waarmee zwangere vrouwen zich storten op de oriëntatie van de vele babyproducten -en diensten. Er is een grote bewustwording van ‘nieuwe’ behoeften. Daarbij heeft zij tijdens de zwangerschap nog relatief veel tijd om zich te oriënteren, daarna gaat de meeste tijd naar de baby. 
 

Internet is veruit de belangrijkste oriëntatie-bron voor moeders in elke fase, met ruime afstand gevolgd door bekenden en de winkel zelf. Zowel internetwinkels als informatieve websites worden flink afgestruind door de (aanstaande) moeders. Ondanks de belangrijke online rol, worden de meeste aankopen in de winkel zelf gedaan. De rol van magazines als oriëntatie-bron is vooral onder zwangere ‘first time mums’ relatief hoog.  


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch