Koude zomer? Weer-targeting biedt soelaas
22-08-2014 (07:44) - Marketing
Er wordt in deze week, met één van de koudste dagen in augustus ooit, weer uitgebreid gezocht naar last-minute vakanties in warmere oorden. Weer-targeting moet adverteerders daar bij helpen.
Met het zogenaamde weer-targeting kunnen adverteerders handig op het weer en bijbehorend gedrag inspelen. Bij weer-targeting bepaalt het actuele weertype, de temperatuur en de geografische locatie waar en wanneer mobiele advertenties worden getoond.
Maar hoe kan je als adverteerder weer-targeting optimaal benutten? Widespace, de Europese marktleider in premium mobile advertising, komt met tips. Zet bijvoorbeeld een tweeledige campagne op. Zorg ervoor dat je bij zowel mooi als slecht weer een campagne kunt tonen.
Om een positieve gebruikerservaring te creëren bij zowel goed als slecht weer, zorg je ervoor dat de advertentie mobile native is. Maak de advertentie aantrekkelijk en zorg ervoor dat je alle features van de smartphone benut. Zo was de advertentie van Apollo een kras-banner waarbij de gebruiker over het scherm moest ‘krassen’ om de aanbieding te zien. Ga de interactie met je doelgroep aan en verplaats je in de consument.