Lancering soda voor de bewuste consument: FreeBrew

Lancering soda voor de bewuste consument: FreeBrew

26-03-2024 (12:25) - Marketing

Royal Swinkels lanceert een nieuwe frisdrank dat gericht is op de jongere generaties die minder alcohol willen drinken: FreeBrew. Het alcoholvrije drankje doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol gevormd wordt, en komt in de smaken bloedsinaasappel, citroen en framboos.

FreeBrew is volledig biologisch gecertificeerd en vegan. Het drankje is gemaakt met de mouten van gerst, haver, tarwe en spelt. De toevoeging van biologische vruchtensappen zorgt voor een verfrissende smaak, zonder dat deze extreem scherp is. Bovendien bevat de soda weinig calorieën en weinig suikers. 

Jongere generaties zoals Millennials en Gen Z'ers kiezen er steeds vaker voor om tijdelijk of juist voor langere tijd te stoppen met het drinken van alcohol. Dezelfde groep houdt in zijn koopgedrag rekening met kwaliteit, gezondheid en milieu en is niet bang om te breken met de norm. FreeBrew biedt hen een duurzaam en smakelijk alternatief voor alcohol, geschikt voor elke gelegenheid; van ontspannen in het park tot een bijzondere borrel.

FreeBrew is onderdeel van het uitgebreide assortiment van craft soda’s van Swinkels in meer dan duizend Albert Heijn-winkels. Swinkels en Albert Heijn willen in de toekomst het aanbod van craft soda’s verder uit breiden met lemonades, soda’s, kombucha’s, mate’s en crafted ice tea’s.

 


Bureaus

Media

Economisch