Lightspeed lanceert Lightspeed Retail

04-07-2023 (10:47) - Marketing

Lightspeed Commerce Inc. ,het kassa- en betaalplatform van duizenden ondernemers wereldwijd, kondigt vandaag de lancering aan van haar nieuwe flagship product in België en Nederland: Lightspeed Retail.

Met Lightspeed’s tijdbesparende tools, prestatiegerichte inzichten en ondersteuning op maat kunnen ondernemers zich concentreren op hun kerntaken. Daarmee is Lightspeed Retail de oplossing voor retailers die zich willen onderscheiden in het huidige, complexe retaillandschap.

Omnichannelprocessen

“Ondernemers in de detailhandel worden met allerlei uitdagingen en innovaties geconfronteerd, waaronder de niet meer weg te denken invloed van omnichannel retail, waarbij online en fysieke verkoopstrategieën naadloos in elkaar overgaan”, zegt Liam Crooks, Managing Director van Lightspeed in de EMEA-regio. “Retailers moeten hun activiteiten over verschillende kanalen en fysieke locaties managen en aansturen. Met de nieuwe versie van Lightspeed Retail, die we nu in Nederland en België lanceren, bieden we een reeks tools aan die omnichannel-processen stroomlijnen. Ondernemers kunnen zich op deze manier meer focussen op het runnen van hun zaak. Daarbij zijn nu ook alle functionaliteiten in één platform geïntegreerd, waardoor we nog beter in staat zijn om ons product continu te optimaliseren.”

Lightspeed Scanner app

“Lightspeed’s geïntegreerde platform maakt ondernemen minder complex voor retailers. Mede door ondersteuning te verbeteren, boekhouding te vereenvoudigen en waardevolle inzichten te verschaffen met nauwkeurige rapportages, te raadplegen vanaf iedere locatie op elk moment”, vervolgt Crooks. In-store tools zoals de Lightspeed Scanner App maken het tijdens het ontvangen en uitvoeren van bestellingen eenvoudiger om producten te scannen en voorraadgegevens te updaten. De Advanced Marketing module van Lightspeed Retail verbindt verkoopdata met unieke klantprofielen, waardoor waardevolle inzichten ontstaan die het mogelijk maken marketing en sales te optimaliseren, zowel online als in-store.

“Chocolate Stories” profiteert 

Marleen Kelder en Peter Zwaans openden in juni Chocolate Stories in Deventer, een bijzondere cadeauwinkel waar ze chocolade verkopen vormgegeven als boek, een concept dat ze hebben uitgekozen omdat het past bij het imago van Deventer als boekenstad. Ze werken sinds de opening van hun winkel al met de nieuwe versie van Lightspeed Retail. Peter: “Voor onze winkel was het belangrijk om zowel het kassasysteem als de online omgeving met elkaar te laten communiceren. We willen graag al onze data en CRM-gegevens in hetzelfde systeem kunnen vinden. We hebben gekozen voor Lightspeed omdat voor ons de ervaring in de winkel centraal staat. De service ervaren we als prettig, en Lightspeed Retail is een intuïtief systeem waarmee we productbundels en acties gemakkelijk kunnen verwerken.”


Bureaus

Media

Economisch