Linden & Barbosa en Friends for Brands geven C&A meer 'attitude'
23-11-2018 (09:05) - Marketing
In de C&A herfst – en wintercollectie voor mannen is “Attitude” key. Linden & Barbosa en Friends for Brands gaven de retailer ook in de communicatie een attitude-boost.
Zo is er in de tv-commercials de nadruk gelegd op mix & match en “attitude”. Online ligt de focus op behind-the-scenes: het ontwerpen van de collectie en het geven van stylingtips. De afgelopen weken was de nieuwe mannencollectie te zien op TV, in out-of-home uitingen, in magazines en in de winkels. Richting media en influencers koos C&A voor het verrassingseffect.
influencers
De volledige herfst/winter 2019 collectie is aan media en influencers gepresenteerd tijdens een fashionshow. De response op de mannencollectie was zeer positief. “Verrassend”, “eigentijds” en “is dit ook C&A?" waren veelgehoorde reacties. Voor Linden & Barbosa de aanleiding om met de ondersteunende campagne bij de start van de verkoop, buiten de gebaande paden te treden en de handen ineen te slaan met Friends of The Brands. Het merk C&A heeft weliswaar een hoge naamsbekendheid, maar onder jonge mannen niet de gewenste merkperceptie. Linden & Barbosa stelde voor om deze doelgroep “hernieuwd” kennis te laten maken met het merk en de collectie. Vertel ze niet dat het C&A is, maar laat het ze ervaren.
mannen gestyled
Influencers die matchten met de doelgroep werden uitgenodigd voor “The Men’s Dinner” in een Amsterdamse bar met de toepasselijke naam The Tailor. Vooraf zijn de kledingmaten opgevraagd en werden de mannen geïnformeerd dat ze gestyled zouden worden door een modemerk. De naam van het merk is achterwege gelaten. Op de avond zelf zijn de mannen gekleed in items die zij ter plekke mochten uitkiezen. Daarna volgden een diner, een cocktailworkshop en een modeshow.
enquete
Uit de enquête die tijdens het event is gehouden, bleek dat 43% van de influencers minder tot geen interesse zou hebben indien ze door C&A zelf uitgenodigd zouden zijn. Na afloop van de avond gaf 71% aan dat hun beeld van C&A was bijgesteld en 90% gaf aan dat ze open zouden staan voor een samenwerking. Het totaal gegenereerd bereik van die avond was 10.958.771.
Credits
Opdrachtgever: C&A
Campagne TV: C&A Europe
Campagne online: C&A Europe
Campagne out-of-home: C&A Europe
Communicatieadvies en strategie: Linden & Barbosa, Friends of the Brands
Event: Friends of the Brands, Take your AIM, The Tailor