Marie-Stella-Maris genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2018
15-06-2018 (10:30) - Marketing
Na twee succesvolle carrières
De Marie-Stella-Maris Foundation ondersteunde inmiddels elf drinkwaterprojecten, die in totaal meer dan 26.000 mensen aan toegang tot schoon drinkwater hielpen. FONK vroeg CEO en medeoprichter Carel Neuberg naar zijn drijfveren, duurzame aanpak en ambities: ‘Na twee succesvolle carrières, droomden Patrick en ik ervan mensen te inspireren om bewuster en socialer te consumeren. We wilden een merk beginnen met een bepaalde impact. Toen de Verenigde Naties in 2010 toegang tot schoon drinkwater en sanitaire voorzieningen een mensenrecht verklaarden, raakten we geïnspireerd. Een jaar later richtten we samen Marie-Stella-Maris op. Dit om een structurele bijdrage te kunnen leveren aan het verlichten van de wereldwijde waterproblematiek. Met Aqua for All, een gespecialiseerde stichting die zich inzet voor drinkwater en sanitatie voor de allerarmsten, kwamen we tot onze huidige formule. ‘Inmiddels hebben wij ruim 700.000 euro af aan onze foundation afgedragen.'
Lees het volledige interview met Carel Neuberg in FONK Magazine 235. Bekijk daarnaast ook de vlog met Carel Neuberg eerder in de FONK-serie ShopWatch.