KNVB daagt bureaus uit in Battle of the Agencies 2025

KNVB daagt bureaus uit in Battle of the Agencies 2025

04-03-2025 (13:32) - Marketing

Ook dit jaar staat de Battle of the Agencies op het programma tijdens de DDMA EMAS Awards 2025. In deze bureaucompetitie draait het om wie de beste e-mailcampagne ontwikkelt. Deze editie is de KNVB de opdrachtgever.

Op de foto: Springbok Agency, de winnaar van 2024.

De winnaar zet zichzelf neer als autoriteit in het vakgebied en krijgt de kans om indruk te maken op een (inter)nationaal publiek en potentiële klanten. Bureaus kunnen tot uiterlijk 20 maart een motivatie indienen om deel te nemen. De KNVB beoordeelt de inzendingen anoniem en selecteert drie bureaus voor deelname.

Spelregels

Na de selectie ontvangen de bureaus de case van de KNVB en werken op basis van de briefing een e-mailontwerp uit. Vervolgens dienen ze één HTML-e-mail in die dynamische inhoud kan bevatten, zoals beschreven in de briefing. De KNVB kiest de doelgroep en verstuurt alle e-mails tegelijk via hun eigen systeem.

Beoordelingscriteria

De beoordeling is gebaseerd op verschillende criteria, waaronder conversieratio, openratio, click-to-open ratio en afmeldratio. Daarnaast speelt creativiteit en originaliteit een rol, beoordeeld door het e-mailmarketingteam van de KNVB.

Op 26 juni, tijdens de DDMA Email Marketing Automation Summit (EMAS), pitchen de drie geselecteerde bureaus hun campagne. In een presentatie van 8 tot 10 minuten lichten ze hun aanpak, strategische keuzes en design toe. Daarna maakt de KNVB de winnaar bekend.


Bureaus

Media

Economisch