Monks en 100weeks helpen vrouwen uit de armoede

Monks en 100weeks helpen vrouwen uit de armoede

07-03-2025 (12:36) - Inclusiviteit

In aanloop naar Internationale Vrouwendag presenteren Monks en 100Weeks de film Women of Rwanda. De documentaire volgt de missie van 100Weeks, die vrouwen helpt om binnen 100 weken uit armoede te komen met een wekelijkse donatie van $8.

In de film krijgen we een kijkje in het dagelijks leven van Epiphanie, Claudine en Madeleine. Dankzij de donaties kunnen zij zelf bepalen hoe ze het geld besteden—of dat nu is voor het opzetten van een klein bedrijf, het ondersteunen van hun gezin of het bouwen aan een betere toekomst. Hun verhalen worden verteld aan de hand van beelden uit hun leven, interviews en illustraties die hun ervaringen vastleggen.

Karlijn Hendriksen, Creative en Film Director bij Monks, vertelt: 'Het was een ongelooflijke ervaring om samen te werken met Epiphanie, Claudine en Madeleine en hun missie vast te leggen om niet alleen hun eigen levens, maar ook die van hun families en de gemeenschap vooruit te helpen. Veel vrouwen over de hele wereld hebben nog steeds dit soort kansen nodig en het was geweldig om de missie van 100Weeks te ondersteunen met deze film.'

100Weeks biedt vrouwen gedurende 100 weken een wekelijkse bijdrage van $8, zonder tussenpersonen of complexe systemen. Voor de campagne rondom Internationale Vrouwendag stelt 100Weeks de vraag: ‘Wat zou zij beslissen?’

Deze directe aanpak heeft zich bewezen als effectief: vrouwen investeren het grootste deel van hun geld in hun gezin, waardoor kinderen regelmatiger naar school gaan, kleine bedrijven ontstaan en gemeenschappen groeien. De vrouwen deden de rest zelf—met de vrijheid om te beslissen wat voor hen het belangrijkst is.

Donaties via 100Weeks geven vrouwen middelen om zelf blijvende verandering te creëren. Ga naar 100weeks.org/donate om direct geld te doneren en meer vrouwen te helpen hun leven te transformeren.

Credits

Klant: 100Weeks
Lead Marketing en Communicatie: Jurrian Veldhuizen

Agency: Monks
Regisseur: Karlijn Hendriksen
Creative Director: Ben Phillips
Editor: Leda Zhang
Animatie en Titels: Leda Zhang, Maxime Busby
Design en Typography: Leda Zhang, Eduardo Negreiros Marzionna
Offline Editor: Daniel Rodrigues Correia
Director of Photography: Gabor Deak
Camera Assistent: Ronnie Den Heijer

Hoofd ESG: Regina Romeijn
Executive Producer: Rogier Dorant
Producer: Lea Volke