Marketeers: offline net zo belangrijk als online

14-06-2013 (00:00) - Marketing

Offline kanalen, zoals workshops en congressen, zijn net zo belangrijk voor het vergaren van marketingkennis als de online kanalen, blijkt uit onderzoek van contentmarketingbureau Beklijf. 
 
Het online onderzoek naar het mediagebruik van marketing- en communicatieprofessionals in 2013 is uitgevoerd in samenwerking met het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA). In totaal vulden 203 marketeersdeze QuickScan in. Overige conclusies: informatie van journalisten wordt het minst gewaardeerd en infographics overtuigen (nog) onvoldoende.
 
Ruim 80 procent van alle respondenten gebruiken online kanalen, offline kanalen (zoals workshops en netwerkbijeenkomsten) en sociale media om kennis en/of inspiratie op het gebied van marketing te vergaren. De informatie die online te vinden is, vervangt (vooralsnog) niet de offline bijeenkomsten, workshops en opleidingen. De functiegroep managers kiest zelfs nog vaker voor offline dan voor sociale media. Directeuren halen inspiratie en kennis wel vaker binnen via sociale media.
 
Hoewel steeds meer marketing- en communicatiebureaus een blog beginnen op hun website, stelt ruim 60% van de respondenten nooit een blog te lezen op de websites van marketing- en communicatiebureaus. Wel leest 41% nieuwsbrieven van bureaus. Dit betekent dat marketing- en communicatiespecialisten geleid moeten worden naar de informatie van een bureau. 
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch