Marketing Monitor: Social commerce is topprioriteit voor B2B-marketeer in 2025
Social Commerce wordt dé focus voor B2B-marketeers in 2025, zo laat de nieuwe Marketing Monitor van Company.info, Validators en FD Mediagroep zien. Dit rapport, gebaseerd op inzichten van marketingprofessionals, helpt marketeers hun strategie en creatieve plannen te verfijnen voor het komende jaar.
De Mid-Year Marketing Monitor (MMM) zoomt in op de trends en uitdagingen voor de B2B-marketeer. 53% van de respondenten is dan ook actief in B2B-Marketing. Daarnaast bekleedt ongeveer 15% een functie in het hoger management, terwijl 10% de titel van Marketeer draagt en 8% zichzelf Online Marketeer noemt.
Hot topics
Creativiteit en duurzaamheid waren afgelopen jaar hot topics voor B2B-marketeers. Voor 2025 staat social commerce bovenaan de marketingagenda, gevolgd door demand generation en duurzaamheid. AI verschuift van vernieuwend naar alledaags, waarbij ChatGPT nog steeds favoriet is, maar visuele AI-tools in opkomst zijn.
Marketeers zijn positief over de toekomst: 72% verwacht niet dat AI hen binnen vijf jaar volledig zal vervangen. Budgetten blijven sterk gericht op digitale media en employer branding krijgt meer aandacht, hoewel concrete doelen nog ontbreken. Het ideale marketingteam in 2025? Een diverse mix van technische talenten die ook creatief, adaptief en samenwerkingsgericht zijn.
Het volledige rapport lees je hier.