Meest betrokken Facebook-fans voor Coolblue en Gardafriends

21-03-2013 (08:33) - Marketing

Tijdens Digital Marketing Live! ontving Coolblue gisteren de TNS Fanpage Award 2013 in de categorie Variety. Gardafriends ging naar huis met de TNS Fanpage Award in de categorie Focus. Zij weten hun fans het beste te boeien en te binden. 
 
Basis voor de awards is een groot Facebookonderzoek dat TNS NIPO hield onder fans van 146 fanpagina’s, om zo de mate van engagement te meten.
 
Bram van Schaik, Client Service Director TNS NIPO reikte de awards uit. Van Schaik:  ‘Coolblue onderscheidt zich vooral doordat ze binnen een breed marketingpakket Facebook dusdanig in weet te zetten dat ze echt aansluiting vindt bij de fans. Coolblue scoort vooral hoog op de pijlers webcare, content en concurrentievoordeel. Content zegt iets over de hoge kwaliteit van de berichten van Coolblue. Binnen een brede marketingstrategie worden fans op Facebook getrakteerd op leuke en interessante content en goede service. Fans hebben het idee dat met welke vraag of suggestie ze ook komen, er serieus naar gekeken wordt. Dit is bevorderlijk voor de interactie, maar zorgt er ook voor dat fans deze pagina hoger waarderen dan andere pagina’s.’
 
Andere genomineerden in de categorie Variety waren: Nestlé Babyvoeding, Specsavers, Ubisoft Nederland en Volvo Cars Nederland. In de categorie Focus waren de genomineerden: CliniClowns, Make-A-Wish Nederland, NewYork.nl en Orchids Info.
 

Basis voor de awards is een grootschalig Facebookonderzoek dat TNS NIPO – voor de tweede keer - hield onder fans van 146 Facebookpagina’s, om zo hun engagement te meten. De resultaten: 23.648.197 likes, 824.261 ‘mensen die erover praten’ en uiteindelijk bijna 27.000 evaluaties.

Deelnemende pagina’s werden ingedeeld in twee categorieën: Variety en Focus. In de categorie Variety zitten pagina’s van grote merken met een brede marketingmix waarbij Facebook één van de kanalen is.

Bij de deelnemers die vallen in de categorie Focus is Facebook de kern van de marketing en is de focus vaak één specifiek thema. Ook goede doelen werden ingedeeld bij Focus. De pagina’s met de meest betrokken fans werden winnaar van de award in hun categorie. 


TNS-NIPO

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch