Menuez helpt FrieslandCampina met herpositionering Chocomel
Als het aan FrieslandCampina ligt, wordt Chocomel ook in de horeca het drankje dat mensen bestellen om te genieten van gezamenlijke mooie momenten. Aan marketingbureau Menuez International de taak om dat voor elkaar te krijgen.
Per 1 november kunnen vertegenwoordigers via het Brand Management Platform dat Menuez voor Chocomel heeft ontwikkeld, standaard- of volledig gepersonaliseerde menukaarten, drankkaarten en prijslijsten voor horecaondernemers bestellen. Menuez regelt vervolgens de opmaak, de tekstcontrole en de levering van duurzaam geproduceerde menukaarten.
Communicatie
Robbert Kleiren, Brand Leader Chocomel: “Uit ons doorlopend consumenten- en gastenonderzoek komt duidelijk naar voren dat het drinken van Chocomel als een ware traktatie wordt gezien. Een moment voor jezelf, écht verwennen. Dat die momenten geweldig doorgebracht kunnen worden in een horecabedrijf, dat behoeft geen nadere toelichting. Tegelijkertijd zijn we ons ervan bewust dat de horecabranche de laatste jaren complexer is geworden. Daarom geloven we dat effectieve communicatie essentieel is om onze doelstellingen te bereiken, en dit vereist een goed plan, waar Menuez een belangrijk onderdeel van uitmaakt.”
Merkpositionering
De opdracht die Menuez van FrieslandCampina heeft gekregen is het optimaliseren van de merkpositionering van Chocomel op iedere menukaart. Herkenning en herinnering zijn daarin de belangrijkste factoren. Gijs Verbaten, oprichter van Menuez International: "Een merk letterlijk op de kaart zetten, is sinds 2010 onze specialiteit. Inmiddels werken meer dan 50 merken wereldwijd met ons Brand Management Platform voor het organiseren, beheren, delen, ontwerpen, personaliseren, verspreiden en analyseren van alle lokale marketingmaterialen. En dat zowel offline als online. Dat we aan deze lijst nu een prachtig merk als Chocomel mogen toevoegen, beschouw ik als een groot compliment en bevestigt de professionele kijk op marketing en communicatie van FrieslandCampina."