Mode-ondernemers van start met de perfecte jeans voor mannen

17-05-2022 (14:19) - Marketing

Het vinden van een goede spijkerbroek is vaak lastig. Toen de online zoektocht van ondernemer Jos Boin spaak liep, besloot hij het heft in eigen hand te nemen: "Een kwaliteits-jeans met perfecte fit vinden, zonder te veel opties in aanbod op een duurzame basis was online geen doen. Daar brengen we met Blue Rivet verandering in." aldus Boin.
 
Het online jeansmerk van Nederlandse bodem is momenteel een half jaar live en inmiddels lopen er tegen de 1000 mannen rond in een Blue Rivet jeans. Volgens mede-oprichter Nicolien Mastenbroek is dat vooral te danken aan de eenvoud: "Ons aanbod is simpel: een duurzame, hoge kwaliteit jeans voor een top prijs. We sturen met name op maatvastheid. Jeans is handwerk, daarom wijkt het vaak net af. Dat is toch wel echt een irritatie punt bij mannen. Bij ons is dat dus dan ook juist één van onze grootste focus punten: als je een Blue Rivet hebt, moet de volgende ook net zo top zitten. Daardoor zien we momenteel lage retouren en nu al hoge herhaal aankopen."
 

Ambitie

De ondernemers streven ernaar om binnen drie tot vijf jaar tussen top 5 van de premium jeansmerken in Nederland te staan. Dat zijn geen overdreven ambities, geeft Mastenbroek aan: "Als je naar de huidige markt kijkt zijn vrijwel alle jeansmerken retailers of merken verkrijgbaar in wholesale. Kortom – merken liggen zo goed als altijd in fysieke winkels. We weten allemaal dat fysieke retail het enorm zwaar heeft gehad, met een omzetdaling van 50% sinds de start van de coronapandemie. In deze periode heeft ook de man zijn weg nog meer naar online winkelen gevonden. 79% van de mannen koopt zijn kleding online. Als online brand, met eigen shop, heb je 1 groot voordeel; geen tussenhandel, dus ook geen marge verlies door de keten. Daarom is ons prijspunt voor onze eerste jeans zo scherp op €100,-. Normaliter was deze €150,- in de fysieke winkel geweest."
 

Gangbare fit

Naast het puur online aanbieden van Blue Rivet, is er ook gekeken naar de meest gangbare fit. De West- en Noord-Europese man draagt voornamelijk een slim fit. In Nederland bedraagt dat 60% van de mannen. Daarom is de slim fit, oftewel de pasvorm, onze eerste optie en wel in 10 kleuren en 28 maten. Dat is voor 1 jeans een enorm aanbod, we bereiken daarmee een zo breed mogelijke doelgroep met een premium, duurzame jeans."


Duurzame groei

Om de Nederlandse man te bereiken met deze perfecte jeans is groeigeld nodig. Daarvoor zijn de ondernemers een crowdfunding gestart. Boin: "We willen graag doorgroeien met mensen die in Blue Rivet geloven. Op die manier bouwen we met onze eigen community aan het perfecte jeans merk van Nederlandse bodem!". Om de plannen uit te voeren is minimaal €125.000 nodig, waarvan al bijna de helft binnen is.

Bureaus

Media

Economisch