Na Wuppie komt AH met Welpie

28-05-2008 (09:41) - Marketing

Het Nederlands Elftal krijgt vanaf 2 juni extra steun om op het EK in Zwitserland en Oostenrijk het beste uit zichzelf te halen. De Nederlandse Oranje-supporters kunnen hun liefde voor het Nederlands Elftal uiten met het plakken van Welpie, Albert Heijn’s nieuwste, gratis knuffelmascotte voor het komende EK. In totaal 24 miljoen Welpies worden voor en tijdens het EK verspreid in de kleuren rood, wit, blauw en oranje. Naast Welpie zijn er 700.000 Mega Welpie-knuffels en 200.000 Welpie-caps beschikbaar. Verder zal Welpie ook online tot leven komen in Windows Live Messenger. Sander van der Laan, directeur Commercie Albert Heijn: ‘Welpie is een herkenbare, vriendelijke, aaibare mascotte die overal opgeplakt kan worden. Door Welpies te plakken, kunnen onze klanten – jong en oud - laten zien dat ze achter Oranje staan. Wij hopen dat onze jongens de finale halen en dat heel Nederland dan rood, wit, blauw en oranje kleurt.’

Welpie-tune
Vanzelfsprekend wordt Welpie op geheel eigen wijze geïntroduceerd door supermarktmanager Harry. De door TBWA\NEBOKO gemaakte tv-commercial met de energieke supermarktmanager en zijn enthousiaste personeel is vanaf zondag 1 juni dagelijks op alle zenders te zien. In de commercial is ook de speciale Welpie-tune te horen die ook op www.ah.nl te beluisteren is. Via Windows Live Messenger zal Welpie zijn debuut op internet maken in de vorm van emoticons en winks – geanimeerde Welpies die allerlei emoties uitbeelden en laten horen. Op die manier kunnen Oranje-fans ook via chat en e-mail hun steun betuigen aan het Nederlands elftal.

Bureaus

Media

Economisch