Nick & Simon in NS ‘Tienertoer Challenge’

05-08-2014 (07:46) - Marketing

In de tv-commercials van NS zijn Nick & Simon (even?) niet meer te zien, maar het Volendamse charme-duo duikt weer op op Twitter met de ‘Tienertoer Challenge’.
 
Een challenge bestaat uit een opdracht of een vraag, ingeleid door Nick en Simon. De challenges worden gehost door ^KJ en ^TS, twee medewerkers van  het NS Webcare-team. Zij delen tips en gaan in gesprek met tieners over de beste bestemmingen voor een NS Tienertoer. 
 
Brandfighters organiseerde voor NS een conceptopdracht. Tien concept creatieven gingen via het Brandfighters platform aan de slag om een idee te bedenken. Luuk van Velthoven won de pitch met het concept #vervelen. Johnny Wonder werkte het idee om 'zich vervelende scholieren' op te zoeken uit tot een activatie campagne waarin Nick en Simon een belangrijke rol spelen.
 
Doel van de activatie is om de vertrouwde NS Tienertoer weer nieuwe relevantie te geven. Het concept is ontwikkeld vanuit een simpel inzicht: tieners kijken het hele jaar door uit naar de vakantie, maar als het eenmaal vakantie is, weten ze niet wat ze moeten doen. Ze vervelen zich, en laten dat massaal laten weten op Twitter en Facebook. De Challenges geven ze niet alleen direct wat te doen; ze maken door mee te doen ook nog kans op een driedaags treinavontuur.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch