Nieuwe huis- en merkstijl PayPal
02-05-2014 (08:09) - Marketing
PayPal start met een transformatie van de merkidentiteit, waaronder ook een nieuw logo. De nieuwe look moet de eenvoud, het gemak en de veiligheid van PayPal weerspiegelen en is ontworpen voor de dynamische, voornamelijk mobiele wereld van vandaag. Het is de eerste keer sinds 2007 dat PayPal zijn identiteit actualiseert.
‘Onze nieuwe merkidentiteit gaat veel verder dan een gemoderniseerd logo’, zegt David Marcus, president van PayPal. ‘We hebben dit samengevoegd met onze eerste internationale reclamecampagne. We laten onze wereldwijde consumenten, ontwikkelaars en merchants zien dat PayPal een nieuwe definitie voor de toekomst van geld stelt door mensen op de eerste plaats te zetten. Tenslotte draait de wereld niet om geld, maar om mensen.’
De merkidentiteit is ontwikkeld door het ontwerpbureau fuseproject. Versoberde vormen en frisse kleuren brengen nieuwe spanning terwijl toch het bestaande logo en de dubbele ‘P’ als afkorting voor PayPal zijn te herkennen. De nieuwe merkuiting vertegenwoordigt de groeiende behoeften van de mobiele, real-world en online bedrijven die gebruikmaken van PayPal beter en weerspiegelt bovendien de positie van het bedrijf als vernieuwer.
De look & feel is ontworpen voor een wereld die van de huidige desktop en mobiele apparatuur beweegt naar een toekomst waarin betaling via praktisch elk apparaat mogelijk zal zijn.