NIKON viert 90 jaar NIKKOR-objectieven

16-11-2023 (14:31) - Marketing

Nikon viert het 90-jarig bestaan van haar NIKKOR-objectieven en introduceert een nieuw logo dat zowel de geschiedenis van NIKKOR als deze mijlpaal symboliseert.

Het nieuwe logo bestaat uit silhouetten van de verschillende objectieven die hun stempel hebben gedrukt op de geschiedenis van beeldcreatie en de iconische objectieven van nu. De titel van het logo "A Story in Every Lens" (Een verhaal in elk objectief) staat voor de kenmerken en ontwerp van elk NIKKOR-objectief, evenals hun vermogen om onvergetelijke momenten vast te leggen en verhalen tot leven te brengen die mensen raken. Nikon heeft een 90 jaar lange geschiedenis met NIKKOR. Nikon blijft zich inzetten voor de beeldcultuur om zo de mogelijkheden voor expressie door het maken van beelden, te vergroten.

NIKKOR

NIKKOR werd officieel geïntroduceerd in 1932 toen Nikon (toen nog Nippon Kogaku K.K.) het handelsmerk NIKKOR registreerde. Een jaar later, in 1933, werd de eerste zending van de Aero-Nikkor-objectieven voor luchtfotografie geleverd. Nikon is een van de weinige fabrikanten ter wereld waarbij het productieproces begint bij de productie van optisch glas. 

NIKKOR-objectieven heeft ook een rol bij de ruimtemissies van NASA gespeeld. In 1971 werden de Nikon Photomic FTN (NASA-specificaties) en NIKKOR-objectieven gebruikt tijdens de Apollo 15-missie. In 2009 werden de D3S en AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED-objectieven besteld om activiteiten in het internationale ruimtestation (ISS) vast te leggen. Nikon blijft tot op heden een rol spelen in de ruimtemissies van NASA door regelmatig camera's en objectieven te leveren. 


Bureaus

Media

Economisch