Nok Nok Studio doet internationale rebranding van PCM
31-03-2022 (16:22) - Marketing
PCM (Process Communication Model) helpt mensen om elkaar beter te begrijpen en effectiever te communiceren. Het model wordt wereldwijd toegepast door toonaangevende organisaties als NASA, l’Oréal en Pixar. Toch had PCM moeite om zich te onderscheiden. Met een nieuwe positionering, pay-off en merkidentiteit maakt PCM de sprong van communicatiemodel naar wereldwijde beweging.

Samen met het internationale team bracht Nok Nok Studio de basis van het merk op orde, met een scherpe positionering en propositie. Strateeg Maaike Schutten: "In een wereld waarin polarisatie de boventoon lijkt te voeren, helpt PCM je om miscommunicatie heel concreet om te buigen naar iets positiefs. Daarom positioneerden we PCM als 'the tool to make a daily difference'. Hoe meer mensen PCM toepassen, hoe meer mensen zo’n dagelijks verschil maken. In bedrijven, maar ook op scholen of thuis… dat kan overal. Zo tillen we PCM op van communicatiemodel naar wereldwijde beweging."
Credits
Klant: Process Communication Model
International brand manager: Edith Doosje
Bureau: Nok Nok Studio
Creative direction & design: Ronnie Besseling
Strategie & copy: Maaike Schutten
Illustraties: Esther Aarts
International brand manager: Edith Doosje
Bureau: Nok Nok Studio
Creative direction & design: Ronnie Besseling
Strategie & copy: Maaike Schutten
Illustraties: Esther Aarts
