‘NU.nl versterkt merk Achmea’

28-03-2011 (08:08) - Marketing

Onderzoek van MetrixLab naar de merkeffecten van de samenwerking tussen Sanoma Digital en Achmea, laat enkele opvallende conclusies zien. De merkpositie van Achmea is na inzet van meervoudige geïntegreerde digitale content duidelijk versterkt.

‘De maatschappij ontzorgen door problemen bespreekbaar te maken en via haar labels met oplossingen te komen’, dat is in het kort de merkpositie van Achmea. Door een branded content gedreven samenwerking aan te gaan met Sanoma Digital wilde Achmea haar positionering versterken.

Krista Bank, strategie en concept manager Sanoma Digital: ‘NU.nl had eind 2009 de behoefte aan meer human interest gerelateerde content, Achmea wilde haar naam graag verbinden aan maatschappelijk relevante thema’s. Zo ontstond het katern Werk en Privé. NU.nl zorgt voor de content op het katern en Achmea is aanwezig middels stellingen en advertorials.’

Het katern NU Werk & Privé bevat alle maatschappij gerelateerde nieuwsberichten van NU.nl en andere nieuwsbronnen, stellingen en video’s over topics als werk, gezin, zorg, veiligheid en de oude dag. Bezoekers kunnen direct reageren op prikkelende stellingen en de dialoog aangaan door de link met discussieplatform NUjij.nl. Ook op mobiel en iPad zijn het katern en bijbehorende stellingen te vinden. Tot slot is op schermen in zorginstellingen, bij sportverenigingen en tankstations gecommuniceerd over Achmea (Digital Outdoor).
 


Bureaus

Media

Economisch