Palm-paard wordt eenhoorn, richt zich tot jongere generatie

03-04-2023 (11:29) - Marketing

Vandaag gaat de rebranding-campagne ‘Born to Twist Tradition’ van biermerk Palm live, ontwikkeld door Alterego. Het Haagse branding agency bedacht de pay-off, ontwierp de nieuwe identiteit en het packaging design voor drie nieuwe Palm-biertjes en is medeverantwoordelijk voor de activatie van de campagne.

Binnen Swinkels Family Brewers is Palm het eerste merk dat zich vanaf nu specifiek richt op jongeren, van Gen-Z tot Millennials.

Paard wordt eenhoorn

Yuri Pieplenbosch, oprichter en eigenaar van Alterego: “Het was een waanzinnige uitdaging om de nieuwe designs van Palm, het amberkleurige bier dat veelal met wat oudere mannen wordt geassocieerd, aansprekend te maken voor de jongere generaties bierdrinkers. We kregen carte blanche van de global marketing manager van Palm die ons vijf creatieve richtingen gaf als houvast. Het welbekende paard in het traditionele Palm-logo moest daarbij een eenhoorn worden, voor de rest mochten we losgaan.” Het biermerk gaat vanaf nu door het leven als 'Bastard of Beers'.

Traditionele twist

Pieplenbosch: “Het merk is niet geherpositioneerd in één stijl, de designs van de nieuwe bieren hebben elk hun eigen identiteit, maar hebben één ding gemeen: een nieuw perspectief op traditioneel gebrouwen bier. Dat leidt tot de nieuwe merkbelofte: ‘Born to Twist Tradition’.” Het Palm-paard heeft in het nieuwe design een hoorn gekregen die verwijst naar brouwerij ‘De Hoorn’ in Steenhuffel, waar Palm sinds 1929 wordt gebrouwen. De A in het traditionele Palm-logo werd letterlijk ‘getwist’. Palm WeißAss en Palm 8 Horsepower Blond liggen vanaf nu in de schappen van Albert Heijn en Jumbo. Palmtree TropicAle is al verkrijgbaar in de horeca, WeißAss zal later dit jaar volgen. Naast de rebranding en het packaging design is Alterego ook verantwoordelijk voor activatie in de horeca. Daarvoor wordt samengewerkt met Nocto.


Bureaus

Media

Economisch