Polestar brengt soundtrack uit voor retail experience

08-03-2022 (12:55) - Marketing

Polestar, het elektrische performance automerk, heeft samengewerkt met de Zweedse componist, muzikant en artiest Lisa Nordström om een unieke soundscape te creëren voor de wereldwijde retaillocaties van het merk. De nieuwe soundtracks van Polestar zijn ook te beluisteren via meer dan 50 verschillende streamingdiensten, waaronder Spotify, Apple Music en Amazon Music – en kunnen worden gestreamd via het infotainmentsysteem van de Polestar 2.

Het retailmodel van Polestar heeft een digitale focus, waarbij de auto’s online worden verkocht. In de centraal gelegen Polestar Spaces (in stadscentra) en Polestar Destinations (buiten de stad) kunnen klanten en geïnteresseerden het merk en de auto’s live ervaren. De retaillocaties zijn speciaal ontworpen om de minimalistische en compromisloze designwaarden van Polestar te weerspiegelen. De nieuwe soundscape is specifiek samengesteld om die ervaring verder te verrijken.
 

Soundscape

"Mensen ervaren dingen vaak met meer dan één zintuig. De soundscape van Polestar vat ons merk prachtig samen en vormt een belangrijke aanvulling, zowel in onze retaillocaties als in onze auto’s", zegt Rong Guan, de retailarchitect van Polestar, verantwoordelijk voor het design van de retaillocaties van Polestar.

Lisa Nordström, die onlangs de Zweedse Guldbagge-filmprijs 2022 won voor haar muziek in de film 'Children of the Enemy', heeft een muzikale portfolio die varieert van filmmuziek tot experimentele radiofonische composities, die ze opneemt in haar studio in Göteborg, Zweden. "Ik zie dit project als een partituur van een film. Ik heb eerst de thema’s geïdentificeerd om een optimale ervaring te creëren", legt Nordström uit. "Voor mij was het belangrijk om in de omgeving te zijn en alles in me op te nemen. Na verschillende tracks te hebben getest, vond ik eindelijk een toon en geluid die goed voelden. En toen kwam de rest vanzelf!"

Het resultaat is een negen uur durende soundtrack die is samengesteld uit ambient soundscapes, verdeeld in vier tracks die de uren van de ochtend, middag en avond vertegenwoordigen, en zijn vernoemd naar de buitenkleuren van de Polestar 2: VoidSnowMidnight en Moon.

Bureaus

Media

Economisch