Porsche lanceert online lifestylemagazine 'Discovered' voor nieuwe generaties

31-01-2022 (07:00) - Marketing

Porsche Nederland lanceert Discovered, het online lifestylemagazine voor ambitieuze Nederlanders. Geen focus op pk’s, motoren of wegligging, maar verhalen over verfrissende creatieven en ambitieuze ondernemers die hun dromen verwezenlijken. Alle content gaat - net als Porsche zelf - over uncommon mensen en initiatieven.
 
Met Discovered richt Porsche zich tot de toekomstige generaties Porsche-rijders, en bouwt het merk een duurzame relatie door middel van inspirerende content uit de populaire subculturen die hen aanspreekt. Voor het platform werkt Porsche Nederland samen met creative PR-agency Glasnost en digital branding agency Born05.


voor ambitieuze ondernemers en creatieven

 Met het nieuwe online lifestylemagazine richt Porsche zich tot de ambitieuze ondernemers en creatieve smaakmakers van Nederland. De bijzondere verhalen van succesvolle peers dienen als inspiratie voor de doelgroep. Om een langetermijnrelatie met hen op te bouwen, zijn owned kanalen het meest geschikt.
 
“We bouwen aan onze community en hebben zelf controle over de data. In de komende jaren zal Discovered doorgroeien met nieuwe spraakmakende formats en redactioneel hoogwaardige verhalen, met als uiteindelijke doel dat ook het hart van de nieuwe generaties een sprongetje maakt bij het zien van een Porsche,” zegt Jasper Koek, PR- en contentmanager bij Porsche Nederland en hoofdredacteur van Discovered.
 

maandelijkse podcast

Discovered richt zich op het professionele leven van mensen. Van de meest kunstzinnige hospitality experts tot grimmige underground graffiti kunstenaars; je volgt mensen die niet terugdeinzen voor het onbekende, maar juist de sprong wagen. “Op Discovered verkennen we de werelden van onder meer kunst, design, mode en reizen. We gaan daarbij op zoek naar schaarste in een wereld van overvloed,” vertelt Jasper Koek. Zo vertellen ondernemers openhartig over de kantelpunten in hun carrière in het documentaire format Tipping Points. En in de maandelijkse podcast Moved by Sound interviewt Eva Cleven muzikale smaakmakers over hun carrière aan de hand van zeven muziektracks die zij zelf hebben geselecteerd
 
“Natuurlijk ontkomen we op Discovered niet aan autoreviews, maar dat doen we op een onorthodoxe manier,” zegt Koek. In de videoserie Eye for Detail beoordelen designers uit verschillende disciplines nieuwe en oude Porsches vanuit hun eigen specialisme, zoals vormgever Mats Horbach, schoenenontwerper Zeynep Dag en architect Rikjan Scholten.
 
De lancering van Discovered past binnen de strategische focus van Porsche Nederland om nieuwe doelgroepen aan het merk te binden aan de hand van personen en verhalen waarmee zij zich identificeren. Zo is José Woldring (The Media Nanny) al enige jaren merkambassadeur van Porsche in Nederland, was er in 2020 de videoserie ‘The Eclectic Gamechanger’ met interviews met uncommon ondernemers, en draaide vorig jaar de campagne ‘Conventies zijn er om doorbroken te worden’, die zich primair richtte op een nieuwe, vrouwelijke doelgroep in ‘het mannenbolwerk van de autowereld’.
 

Samenwerking met Glasnost en ACE

Voor de realisatie van Discovered sloeg Porsche Nederland de handen ineen met Creative PR Agency Glasnost, onderdeel van ACE. Na de eerste strategische en creatieve fases hebben zij ook de hulp ingeschakeld van andere bureaus binnen de groep. Digital Branding Agency Born05 ontwikkelde het platform en de visuele identiteit van Discovered, waarbij in samenwerking met audio agency Airborne de podcast Moved by Sound tot stand is gekomen.
 

Credits

Porsche Nederland
PR-manager en hoofdredacteur: Jasper Koek
Manager marketing & communication: Ruurd Neurink
 
Glasnost (lead agency)
Account Director: Lin Schakenraad, Sophia Heemskerk
Strateeg: Amber Haank, Sophie Benink
Account: Selen Kirkagac, Kristy Arets, Arthur van Seggelen
Senior Content Specialist: Arthur van Seggelen
Senior Content Creative: Christian Brienen
Redacteur: Mathijs Pattinama
 
Born05
Creative Director: Timo Wilbrink
Art Director: Laurens Beil
Senior developer: Arjen Gosman
Motion designer: Jesse Otten
Insights Strateeg: Marjolein Franse
Project Manager: Marthe van der Westerlaken
 

Discovered from Arthur van Seggelen on Vimeo.


Bureaus

Media

Economisch