Revolution Ad zet punt achter statische reclame:

Revolution Ad zet punt achter statische reclame: "Consumenten zijn bannermoe"

13-01-2025 (10:46) - Marketing

Consumenten worden steeds minder gevoelig voor traditionele digitale advertenties. Ze raken gewend aan banners en scrollen er simpelweg langs zonder ze op te merken, ook wel 'ad blindness' genoemd. Tegelijkertijd blijft de markt voor digitale advertenties groeien. Revolution Ad biedt de oplossing: interactieve en intuïtieve advertenties die aanvoelen alsof je in een fysieke winkel staat. 

Revolution Ad is een creatief 3D-format waarmee merken volledig vrij kunnen spelen met hun content. Dit maakt advertenties niet alleen persoonlijker, maar verhoogt ook de conversie. De founders van het platform zijn ervaren ondernemers en specialisten Tim van der Bilt (Maze-One exit to Incubeta, Dentsu) en Ramona Ramdaras (Mobile Journey exit to Candid Group). Dankzij de gepatenteerde technologie van Revolution Ad kunnen merken hun boodschap krachtig en direct overbrengen.

Daarnaast is Revolution Ad schaalbaar omdat het volledig programmatic beschikbaar is. Het hoogwaardige format zorgt voor indrukwekkende advertenties zonder zware laadtijden. Met slimme compressie wordt superieure content omgezet in lichte bestanden die eenvoudig via alle mediakanalen kunnen worden verspreid, zoals banners, buitenreclame (OOH) en connected tv (CTV). Hierdoor is het bereik groot en de kwaliteit hoog.

Kortere salesfunnel, hogere conversie

Adverteerders willen een kortere salesfunnel, omdat consumenten maar 3 seconden gefocust zijn. Revolution Ad speelt hierop in en ontwikkelt nieuwe formaten, zoals directe betaalmogelijkheden vanuit een banner. Het platform biedt ook inzicht in gebruikersgedrag. Het platform meet hoe actief en hoe lang gebruikers met advertenties omgaan, en genereert een hogere klikfrequentie (CTR) dankzij nieuwe interactieve functies.

Ramona Ramdaras: "Ad blindness is een groot probleem, terwijl de markt voor interactieve en impactvolle advertenties hard groeit. Er wordt meer ingekocht, maar het resultaat gaat omlaag. Revolution Ad speelt in op dit probleem en maakt advertenties weer boeiend en interactief. Het is een revolutionair format omdat je volledig met je content kunt spelen. Dat maakt advertising leuker voor álle partijen: brand, publisher en user."


Bureaus

Media

Economisch