Samenwerking Academie Artemis en Fitzroy start met whitepaper

24-04-2023 (11:24) - Marketing

Artemis Academie en Fitzroy in een whitepaper 5 shifts in food & drinks beschreven. 40 studenten gingen naar Parijs om de ‘art of looking sideways’ te beoefenen.

Hun opdracht: kom met interessante innovaties binnen food & drinks terug om die samen met de onderzoekers van Fitzroy te beschrijven.

Branding naar blanding

Pernille Kok- Jensen, Director Cultural Insights bij Fitzroy: “Wat opviel was het aantal studenten dat het onderwerp van overprikkeling aankaartte in hun vondsten. Een voorbeeld hiervan was het ‘prikkelloze’ restaurant. Een restaurant met een nuchter interieur, waar zelfs de wijnflessen geen labels hadden. Geen muziek, geen opvallende labels… dit moment van rust in zo een drukke stad voelde uniek. De studenten kwamen zelf met een nieuwe term, in plaats van branding naar blanding. Andere studenten vonden voedsel vermomd als beautyproducten en kwamen met de term cosmetic consumption. Deze producten volgen niet de regels en breken uit de categorie.”

Shifts

Aan de hand van de input van 40 Artemis studenten, ligt nu de whitepaper klaar waarin 5 shifts worden behandeld. Eatertainment gaat over showtime en de shift van eten naar entertainment. Blanding laat ons de kunst van het weglaten zien en gaat over de shift van logomania naar non merci. De Uncategorize trend omschrijft de shift van categorie naar fluïditeit. On-the-Go wellness gaat om oude tradities die veranderen naar nieuwe supercharged rituelen. Tot slot wordt slow living en de shift van altijd-aan naar laten gaan besproken.

Langdurige samenwerking

Martijn Feringa, directeur van Artemis Academie is blij met de samenwerking. “Het is goed dat onze studenten al in een vroeg stadium in aanraking komen met kwalitatief goede bureaus zoals Fitzroy. Zij zijn kritisch, opbouwend, maar laten ook zien dat niet alles zomaar vanzelf gaat. Deze whitepaper is hopelijk de eerste uitkomst van een langdurige samenwerking.”
 


Bureaus

Media

Economisch