Sastrify breidt uit naar Nederland na het ophalen van $15 miljoen

Sastrify breidt uit naar Nederland na het ophalen van $15 miljoen

12-05-2022 (15:01) - Marketing

Sastrify, Europa's toonaangevende SaaS-inkoopplatform dat zich toelegt op het assisteren van bedrijven gedurende de gehele SaaS-inkoopcyclus, komt naar Nederland. Het platform helpt financiële, inkoop- en IT-teams bij het optimaliseren van het beheer en de kosten van hun SaaS-landschap, waardoor ze zowel tijd als geld besparen bij het sluiten en beheren van contracten. Daarbij garanderen ze op een transparante manier besparingen tot 30% op SaaS-uitgaven met een gemiddelde ROI van 2-4. Naast de recente uitbreiding naar Nederland, is Sastrify wereldwijd actief met klanten uit Europa, de VS en Azië. Het bedrijf heeft toonaangevende spelers zoals Gorillas, Pleo en Blinkist als klanten en blijft een omzetgroei van meer dan 30% op maandbasis zien.
 
Efficiënt leveranciersbeheer wordt een topprioriteit voor moderne bedrijven, die een aanzienlijk deel van hun budget en tijd besteden aan SaaS-tools. Maximilian Messing, CTO en medeoprichter van Sastrify, legt uit: "Afgezien van het geld, verspillen technische, financiële en inkoopteams simpelweg talloze uren aan het beheer van hun softwarecontracten. Als CTO zou ik veel liever een geweldig product bouwen in plaats van tijd besteden aan het vinden van de voordeligste producten of het onderhandelen met leveranciers. Sastrify maakt SaaS-aankopen net zo eenvoudig als iets kopen via Amazon."
 

Plek voor nieuwe software

Via een reeks samenwerkingsovereenkomsten met meer dan 50 SaaS-providers, waaronder Google Workspace, Asana en Adobe Creative Cloud, biedt Sastrify klanten een plek voor het zoeken naar nieuwe software. Vervolgens kunnen ze een gestructureerd inkoopproces volgen om in een oogwenk te krijgen wat ze nodig hebben en dat allemaal tegen de beste prijzen op de markt. Daarnaast signaleert het platform ongunstige contracten, optimaliseert het bestaande oplossingen en handelt het eventuele verlengingen af. Onlangs is Sastrify ook een samenwerking aangegaan met Capchase om flexibele betaling en financiering voor klanten mogelijk te maken en daarmee de klantervaring te verbeteren.
 

Uitbreiding

De uitbreiding van Sastrify naar Nederland volgt kort nadat ze $15 miljoen hebben opgehaald in hun Series A-financieringsronde, geleid door FirstMark Capital. Bestaande investeerders zijn HV Capital, Gokul Rajaram van DoorDash, Jeff Titterton van Zendesk, de oprichters van Billie en de oprichters van sennder. "Bedrijven verspillen miljarden dollars en veel tijd aan het ontdekken, beheren en aanschaffen van hun technologie. Sastrify pakt dit probleem aan door inkoopteams de macht terug te geven door middel van data en automatisering", aldus Adam Nelson, Managing Director van FirstMark. "Uiteindelijk zien we de opkomst van een moderne manier van het aankopen van software, door netwerk mogelijk gemaakt en met Sastrify als kern."
 
De nieuwe fondsen zullen worden gebruikt om tegemoet te komen aan de groeiende internationale belangstelling en het groeiende gebruik van het platform. Sven Lackinger, CEO en Co-Founder van Sastrify: "Hoe meer we met potentiële klanten praten, hoe meer we beseffen hoe groot de behoefte aan SaaS-inkoop in de 21e eeuw is geworden. We hebben een snelle groei doorgemaakt omdat we kunnen wijzen op aanzienlijke besparingen die elk van onze klanten via onze diensten hebben gerealiseerd."

 


Bureaus

Media

Economisch