Spotify verhoogt effect radiocampagne

29-05-2013 (08:21) - Marketing

GfK, UM (Universal Media) en Spotify hebben de resultaten van een casestudie naar de effectiviteit en efficiëntie van Spotify als advertentiemedium gepubliceerd. Adverteren met een audiospot op Spotify in combinatie met traditionele radio-inzet verhoogt campagne effecten. Dit blijkt onder meer uit een case, die in samenwerking met ABN AMRO is opgezet. Het imago resultaat is vooral opvallend wanneer radio en Spotify worden ingezet.
 
In de case van ABN AMRO is een campagne onderzocht, gericht op studenten, waarbij zowel radio als audiospots op Spotify zijn ingezet. De  resultaten laten zien dat radio in combinatie met Spotify een hogere uplift van campagneresultaten teweeg brengt dan radio sec. 
 
De combinatie van reclame op zowel radio als op Spotify resulteerde in hoge scores op imago-stellingen (significante toename variërend van 28% tot 40% versus geen toename voor de radio-only groep).
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch