Spotify wordt hoofdpartner van FC Barcelona

16-03-2022 (09:27) - Marketing

FC Barcelona en Spotify maken bekend dat de streamingsdienst per 1 juli 2022 hoofdpartner wordt van de club en de officiële partner voor audiostreaming. Vanaf seizoen 2022/2023 zal het Spotify-logo voor de komende vier seizoenen te zien zijn op de voorkant van zowel de wedstrijd- als trainingsshirts voor de heren en dames. Tevens wordt het stadion omgedoopt naar de naam van de streamingsdienst: Spotify Camp Nou.
 
Met de samenwerking willen FC Barcelona en Spotify de werelden van voetbal en muziek samenbrengen en een nieuw platform creëren voor artiesten in het Spotify Camp Nou stadion. De partners willen zich hiermee verder inzetten voor het ontwikkelen en ondersteunen van divers talent, voor nu en toekomstige generaties. Zo zal er naast het Spotify-logo ook een plek voor diverse artiesten
 

Spotify Camp Nou

De herontwikkeling van het toekomstige Camp Nou terrein is onderdeel van het Espai Barça-project dat de faciliteiten en omgeving van de club zal transformeren in een nieuwe geïntegreerde entertainmentervaring. De promotionele oppervlakken in het stadion zullen worden gebruikt om het werk van artiesten van over de hele wereld te tonen en hen hiermee een nieuw podium te bieden. De langetermijnovereenkomst voor de eigendomsrechten van het stadion gaat per juli 2022 in.
De overeenkomst is door de Raad van Bestuur van FC Barcelona goedgekeurd en ondertekend, maar moet nog worden bekrachtigd door de ‘Extraordinary Delegate Members Assembly’. Dit zal op 3 april plaatsvinden door middel van een elektronische stemprocedure. 

Bureaus

Media

Economisch