Steeds grotere budgetten voor search marketing

07-05-2014 (08:09) - Marketing

Search marketing heeft een belangrijke plek in de marketingmix, zegt 71 procent van de marketeers. Dit vertaalt zich in het budget voor search marketing, dat bij opdrachtgevers gemiddeld 26 procent van het digitaal marketingbudget is. 
 
Opvallend genoeg zegt de marketeer daarentegen het kennisniveau van search marketing onvoldoende te vinden. Dit zijn enkele resultaten uit de ‘DM Barometer: Search marketing’, een initiatief van DDMA, NIMA, Online Marketing Group en Tijdschrift voor Marketing. Het onderzoeksrapport is een vervolg op een eerdere editie uit 2012. 
 

Het budget kent ook een stijgende lijn; in november 2012 heeft de DM Barometer het thema search marketing eerder onder de loep genomen. Toen gaf gemiddeld 54 procent van de opdrachtgevers en 75 procent van de bureaus aan dat het budget voor search marketing in 2013 zou stijgen. Ook nu geeft 36 procent van de opdrachtgevers en 54 procent van de bureaus aan dat het budget in 2014 is gestegen ten opzichte van het jaar daarvoor.   


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch