Stichting Wereldland Nederland scoort
07-06-2013 (08:56) - Marketing
Sinds de presentatie op 13 mei en het startschot van de campagne debesteverkopervan.nl hebben ruim 15 nieuwe bedrijven en organisaties zich aangesloten bij het initiatief om Nederland op een positieve manier voor het voetlicht te brengen. Het gaat dan om bedrijven als Nuon, Vodafone en Q-park, maar ook om werkgeversorganisatie VNO-NCW.
Initiatiefnemer Ralph Wisbrun is aangenaam verrast door alle reacties en aanmeldingen: ‘Wanneer je aan zoiets begint heb je wel het gevoel dat er steun voor moet zijn in de samenleving, maar dat het tot zoveel aandacht in de media en de samenleving zou leiden is boven verwachting en nu al een geweldig resultaat. Er is duidelijk behoefte aan meer positieve geluiden als tegenwicht tegen alle sombere berichten. We moeten niet met elkaar het herstel van de crisis gaan afwachten, maar dat met optimisme en eensgezindheid gaan afdwingen.’
Via de campagne debesteverkopenvan.nl hebben de nodige mensen ook al gebruik gemaakt van de mogelijkheid om hun eigen geluid te laten horen over Nederland. Iedere week wordt er zowel een publiekswinnaar als een jurywinnaar uitgekozen. Winnaars die uiteindelijk meedingen naar de hoofdprijs: ‘hun eigen stukje Nederland’ in de vorm van een huisje aan zee.
De Stichting gaat ook zelf op pad om mensen te stimuleren filmpjes te maken. Zo bevindt zich een filmhokje in de #MKBuzz tijdens de week van de ondernemer op 13 juni te Den Haag.