Stoov hardst groeiend e-commerce bedrijf in CrossBorder Top 30

18-11-2021 (11:09) - Marketing

Dit jaar is Stoov, de Nederlandse maker en bedenker van duurzame warmtekussens, uitgeroepen tot aanvoerder van de CrossBorder Top 30. Dat werd bekendgemaakt tijdens het CrossBorder event, een initiatief van Twinkle en Dexport.
 
Teun van Leijsen richtte Stoov in 2014 op en wil met de producten warmtecomfort verbeteren op een energiebesparende manier. Teun van Leijsen: "We zijn ontzettend trots dat Stoov zich het e-commerce bedrijf mag noemen dat het hardst is gegroeid over de grens. Dat we in een lijst met andere grote e-commerce namen staan was al een hele eer, maar op nummer één staan is een kroon op het harde werk van ons team. Onze ambitie is om deze groei door te zetten en onze warmtekussens over twee jaar in alle Europese landen te leveren."
 

Naar Frankrijk en Denemarken

Als een van de sprekers op het CrossBorder event deelde Teun zijn ervaringen en inzichten over de groei van Stoov. "Ons team heeft een sterke ondernemende mentaliteit en we vinden het belangrijk om wendbaar te blijven; dit zit echt in de cultuur van het bedrijf. Een voorbeeld is onze recente uitbreiding naar Frankrijk en Denemarken. Ons product slaat goed aan in Duitsland, maar ook in andere landen weten mensen onze webshop te bereiken. Daarom hebben we gekozen voor een soft launch in Frankrijk en Denemarken, met als doel om veel te leren en tot de beste klantervaring te komen", zegt van Leijsen.
 

Over de CrossBorder Top 30

De CrossBorder Top 30 is een lijst van Nederlandse bedrijven die in 2019 minimaal 100.000 euro per jaar aan omzet in het buitenland realiseerden en in 2020 met minimaal 20 procent over de grens zijn gegroeid. Hoe harder een onderneming over de grens is gegroeid, hoe hoger deze in de top 30 staat.

Bureaus

Media

Economisch