Subway en Lay’s lanceren 'Crispy Puffer Jacket' NFT

20-01-2022 (10:52) - Marketing

Binnenkort zitten we met z’n allen in de metaverse. Van een business meeting of diner met vrienden tot een first date. De grote vraag is: hoe onderscheid je jezelf? Juist, door unieke NFT’s aan te schaffen. Packing your snacks was nog nooit zo leuk, want vanaf vandaag kun je snacks ook online 'meenemen' in de meta-wereld. Subway en Lay’s lanceren samen vijf unieke digitale 'Crispy Puffer Jacket' NFT’s.
 
Al eerder hebben Subway en Lay’s een jas uitgebracht die is bedacht door Fitzroy Amsterdam en ontworpen in samenwerking met Amsterdams modemerk XPLCT Studios. Deze unieke 'Crispy Puffer Jacket' is gemaakt van gerecyclede chipszakken folie waarbij waste werd omgezet in fashion. Maar een 'echte' jas uitbrengen was pas het begin; vanaf vandaag worden maar liefst 5 unieke NFT versies van de crispy puffer jacket uitgebracht, die gemaakt zijn door Capitola Social.
 

Exclusieve NFT voor Voedselbank

NFT is dé hype van 2022; kunstwerken, animaties en beelden die alleen bestaan op het internet. Het is een artistiek universum dat met een big bang naast de traditionele kunst- en modewereld landde. Naast Nike en Adidas begeven nu ook Subway en Lay's zich in deze wereld en lanceren met elkaar 5 unieke 'Crispy Puffer Jacket'-NFT's. Eén van deze NFT-jassen wordt op 16 februari verkocht tijdens een exclusieve veiling van Sotheby’s. De opbrengsten van deze NFT worden gedoneerd aan de Voedselbanken Nederland. De andere vier NFT-jassen kunnen consumenten winnen door mee te doen aan de social media actie van Subway.
 

AR filter en winactie

De echte Crispy Puffer Jacket en de vier unieke NFT’s zijn tot 13 februari te winnen via Subway.nl/NFT. Wie niet kan wachten om zichzelf in een Crispy Puffer Jacket te zien, kan hier een speciale AR filter voor Snapchat downloaden.


Credits

Ontwerp & concept: Fitzroy Amsterdam
Ontwerp: XPLCT Studios
PR bureau: Gardeners Creative Agency
AR-Filter en NFT: Capitola.Social
 


Bureaus

Media

Economisch