SupermarktX biedt inzicht in supermarktprijzen

30-04-2014 (08:17) - Marketing

Consumenten kunnen nu met een muisklik zien bij welke supermarkt zij het best boodschappen kunnen doen. Het online platform SupermarktX biedt actueel inzicht in de prijzen waartegen de grootste Nederlandse supermarkten hun producten aanbieden. Gisteren werd de bèta-versie van de site gelanceerd.
 
Het platform biedt consumenten de mogelijkheid om per product uit te zoeken in welke supermarkt dit het goedkoopst wordt aangeboden. Naast het zoeken op een bepaald product, is het ook mogelijk om een hele boodschappenlijst in te voeren zodat duidelijk wordt waar het meeste voordeel kan worden gehaald. Via SupermarktX kunnen consumenten onder meer producten vergelijken bij Albert Heijn, Plus, Boni, Deka en Hoogvliet. In totaal vertegenwoordigen deze supermarkten meer dan 60 procent van de Nederlandse markt.
 
‘Met onze dienst geven wij consumenten de mogelijkheid om zo slim mogelijk boodschappen te doen. Het is voor consumenten vaak lastig om supermarkten in hun buurt goed te vergelijken. Met onze dienst bieden we transparantie in het prijsbeleid van de supermarkten. Hierdoor kan de klant zelf bepalen waar ze wat willen halen en de slimste keuzes maken’, aldus Thijs van der Tuin, mede-oprichter van SupermarktX. ‘Naast het verschaffen van heldere prijsinformatie willen we uiteindelijk nog een stapje verder gaan door een bestelfunctie aan de site toe te voegen. We zijn daarom al met een aantal retailers in gesprek over de mogelijkheid om de boodschappen direct via onze site te bestellen bij de supermarkt naar keuze.’
 
Gisteren ging de eerste versie van de website online waarbij prijsinformatie beschikbaar is voor de categorie ‘frisdrank, sappen en koffie’. In de komende periode wordt dit assortiment verder uitgebreid. Naar verwachting is de site voor het einde van de zomer aangevuld met het volledige assortiment. Tegen het einde van het jaar moet ruim 80 procent van de Nederlandse markt via de dienst te vergelijken zijn.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch