Tango breidt uit met eerste onbemande shops

30-01-2023 (10:26) - Marketing

Tango, onderdeel van Q8, heeft haar eerste onbemande GO Shop By Tango in Den Haag geopend. De selfservice kiosk biedt de consument een ruim assortiment van eet- en drinkwaren. Het concept is 24/7 toegankelijk en voorzien van enkele vernieuwende shopoplossingen. Deze week zal in Schiedam ook al een tweede opening volgen. Tango heeft de ambitie om de onbemande shops de komende jaren op meerdere locaties in Nederland te introduceren.

De consument vindt in de onbemande shop momenteel een aanbod van zo’n 70 producten. Dit varieert van diverse dranken en zuivelproducten tot sandwiches, wraps en zoetwaren. Voor koffieliefhebbers bieden twee machines een uitgebreid aanbod van diverse specialiteiten met verse koffiebonen. Dankzij de aanwezige zitbankjes kunnen bezoekers zowel binnen als buiten genieten van een hapje of drankje. Voor een veilige shopervaring is de kiosk 24/7 beveiligd met meerdere camera’s.

Michael Romijn, Shop Performance Manager bij Tango: “Het doel was om een goed concept neer te zetten met slimme koelkasten, innovatieve shopoplossingen en een ruim aanbod. Daar zijn we goed in geslaagd met GO Shop By Tango! Voor consumenten is de shop vrij toegankelijk, dus zonder een betaalpas of app. Daarna spreekt alles voor zich; een betaling wordt eerst geautoriseerd. Daarna weten de slimme koelkasten precies welk product er gekozen is op basis van het gewicht dat weggenomen wordt. Vervolgens reken je via de geïntegreerde betaalzuil met touchscreen af met een bankpas, creditcard of mobiele betaalapp.”

De onbemande shops in Den Haag en Schiedam moeten de komende periode voldoende inzichten meegeven voor de toekomst. “De GO Shop By Tango in Den Haag is omringd met een woonwijk en verschillende kantoren, terwijl de locatie in Schiedam onderaan de afslag van de snelweg ligt in de nabijheid van een sporthal en ziekenhuis. Het is de komende tijd dus interessant om te zien wat de consument bij de twee verschillende winkels koopt. Uiteindelijk willen wij bieden wat de bezoeker zoekt. Dat staat centraal of het nu een automobilist, student of kantoormedewerker is. We willen leren uit de bestaande concepten, ze evalueren en bijstellen waar nodig. Onze ambitie is om ze nadien op grotere schaal uit te rollen,” aldus Romijn.
 


Bureaus

Media

Economisch